Nog meer bochten - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu Nog meer bochten - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu

Nog meer bochten

Door: familiecordes

Blijf op de hoogte en volg Pascal Linda Senna en Madée

07 Augustus 2010 | Thailand, Mae Hong Son

Vandaag gaan we van Pai richting Mae Hong son.
Een plaatsje vlakbij de grens van Birma.
Eerst even een ontbijtje bij ons inmiddels favoriete tentje in pai en dan weer een heleboel bochtenwerk.
De eerste stop was een geweldig uitkijk punt waar je aan beide kanten over de bergen heen kon kijken, links zonnig rechts een boelwolken die op de berg hingen.
Vervolgens de weg door de mist gevolgd die al snel weer optrok en we bij allerlei bergstam dorpen kwamen.
Hier even een lekker bakkie koffie gedronken en een ijsje gegeten (Ik dacht een kiwi ijsje te nemen maar het bleek groene bonen ijs te zijn GOOR!!!! en de velletjes hingen er nog aan en de verse bonen waren duidelijk aanwezig bleeeeh...) Daarna even door het dorpje Soppong gelopen en we er weer eens achter kwamen dat als je met kinderen reist er een heleboel deuren voor je geopend worden, ze vinden ze hier helemaal geweldig! Ook hier dus, een mevrouw vond de kinderen zo leuk dat we een tourtje door haar dorpje kregen en ze alles even liet zien, heel leuk.
We vervolgde de 1000 bochten weg (gelukkig zonder kots neigingen) en genoten van de geweldige natuur die om ons heen was, zelfs Senna zei dat het er zo mooi was en maakte foto's met z'n Nintendo.
Vlak voor Mae Hong Son lekker Pad Thai gegeten en dit was superlekker en gelijk ook het goedkoopste maaltje wat we tot nu toe gegeten hebben 130 baht incl drinken met z'n 4tjes, dus iets meer dan 3 euro.
In Mae Hong son aangekomen konden we het Fern resort gemmakkelijk vinden, wat een paradijsje!overal rijst terassen,vlinders bamboestokken,waterloopjes en bananenbomen all over, wat mooi hier!
De kids al snel op zoek naar alle mini kikkertjes die hier rond sprongen dus daar hadden we ook geen kind meer aan.mmmm hier willen we wel eeuwig blijven....
Eventjes gezommen en daarna het dorp in een tour geboekt voor de volgende dag bij rose garden tours waar we morgen mee weg gaan.
Ik had hem al eerder een mail gestuurd en ik had nog niet eens gezegd wie we waren en hij vermelde al dat ik Linda moest zijn, daar stond ik wel even raar van te kijken.
S'avonds weer genieten van alle geluidjes en als tip van het hotel lieten we alle deuren en luiken met horren open om de geluiden van de jungle die achter ons ligt lekker in bed te kunnen beluisteren, dan slaap je dus ook zo kan ik je zeggen.

• 09 Augustus 2010 - 17:34

Papa:

Gave kar Pascal, lijkt zo veel op een Mitsubishi Grandis. Lekker genieten joh.

groeten,
    je schonevader

• 09 Augustus 2010 - 18:04

Pa En Ma Cordes:

Kijk dat het een mooi land is is niks nieuws maar dat jullie er voor altijd zouden willen blijven komt niet in vrage ik haal jullie persoonlijk weer terug .de auto lijkt mij ook wel gaaf maaaar het is geen URBAN sorry. zou jij zo,n bruinenbonen ijsje mee kunnen nemen voor je moeder ze is gek op ijs .en voor de kinderen kunnen ze een paar kikkers voor de vijver vangen altijd goed. voor Linda word het tijd voor naar huis anders verleerd ze het koken nog ha ha geniet nog lekker even verder ,en kusjes voor de kids en een knuffel voor jullie groeten ,hallo jullie vieren,ik ben blij eindelijk weer iets te horen,als je er op wacht duurt vier dagen lang,gelukkig alles goed ,nog veel plezier ,verder wat een belevenis he,nou geniet nog tot de volgende mail,knuffel van ons voor jullie.