Ons laatste eiland - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu Ons laatste eiland - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu

Ons laatste eiland

Door: familiecordes

Blijf op de hoogte en volg Pascal Linda Senna en Madée

19 Augustus 2010 | Thailand, Ko Samui

Vanmorgen met de songtaw weer naar Tongsala gegaan, om daar vandaan de supersnelle boot naar ko Samui te nemen.
Er was even een beetje paniek of onze kaartjes wel goed waren maar na wat checken was dat gelukkig toch allemaal goed.
In 15 minuten waren we al in ko Samui
En een half uur later waren we in ons hotel.
We waren geupgrade naar een dubbele kamer met tussendeur dus dat was heerlijk!
Tussen de middag een lekker maaltje gegeten, maar dan ook gelijk de duurste van de hele vakantie, we schrokken ons dood toen de rekening zo ongeveer het bedrag liet zien waar we normaal gesproken de hele dag van eten, maar ja dan nog is het geen giga bedrag natuurlijk :-)
S'middags even gezwommen en toen de middag bui zich weer aandiende maar lekker gedoucht en alvast een hotelletje voor morgen geregeld.
Daarna zijn we eens even flink aan de wandel gegaan.
Eerst kwamen we bij een tempel terecht, waar de huizen van de monniken erg makkelijk toegankelijk waren en we leuke gesprekjes met de monniken gehad hebben.
De kids hebben daar ook leuke bandjes gekregen zodat ze hun hele leven geluk zouden hebben, nou dat slaan we niet af natuurlijk!
De bel ging steeds en we vroegen ons af waarom dat was.
De monnik nodigde ons uit om het gebed bij te wonen.
De kinderen waren helemaal onder de indruk en wilde niet eens meer weg.
Het was heel indrukwekkend om dit een keer meegemaakt te hebben van zo dichtbij.
Dit soort taferelen hadden we niet erg verwacht in het drukke Ko Samui.
Daarna weer verder gewandeld naar een local markt waar je heerlijk kon eten, daar van alles geprobeerd en de kinderen hebben er heel leuk gespeeld met de plaatselijke kindjes.
Na een hele gezellige avond de hele weg weer terug gelopen naar het hotel en lekker ons mandje in gekropen om morgen ons laatste stukje van de reis te gaan maken, weer richting Bangkok.