Batu caves en Petronas towers - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu Batu caves en Petronas towers - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu

Batu caves en Petronas towers

Blijf op de hoogte en volg Pascal Linda Senna en Madée

05 Juli 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Vanmorgen waren we keurig om 8 uur wakker.
Na een lekkere nacht kregen we een heerlijk ontbijtje.
Na het ontbijt heeft james ons naar het treinstation gebracht. We hebben de trein naar KL Centraal genomen en van hieruit zijn we met een andere trein naar de Batu caves gegaan.
Daar hebben we in de volle zon de 500 trappen naar boven beklommen.
De apen sprongen alle kanten op en stalen de flesjes drinken van niets vermoedende toeristen.
Gewoon doorlopen en er bleek gelukkig niets aan de hand.
Boven was een grot waar een tempel was.
Pascal en de kids waren er even aan het kijken en werden er ook nog even "geheiligd".
Toch jammer dat er 1 was overgeslagen,hihi..
De weg naar beneden ging een stuk gemakkelijker en eenmaal beneden hadden we toch wel flinke trek gekregen.
Bij een indiaas restaurantje zijn we naar binnen gegaan en hebben op de gok maar wat genomen. De kids fried noodles en wij een prutje op een banananblad met rijst.
Dat bleek werkelijk geweldig te zijn!! De prutjes bleken verschillende soorten curry te zijn en waren echt heerlijk. Als alles zo smaakt hier dan gaat dat helemaal goed komen ;-).
Daarna weer met de trein terug naar KL centraal en van daar uit met de skytrain (ja weer een andere) naar KLCC waar de Petronas (twin) towers staan.
Het was even zoeken maar we hebben ze gevonden,nadat we even gevraagd hadden waar ze nou eigenlijk waren,bleken we erin te staan, hééééll blond natuurlijk...
Maar ze waren heel erg mooi en dat terwijl ik niet zo'n gebouwen freak ben...
inmiddels was het al eind van de middag en we zijn dmv een brug tussen allerlei gebouwen en dwars door de meest luxe winkelcentra (Lees ..belachelijk luxe!!!) naar Bukit Bintang gelopen.
Hier hebben we lekker ouderwets met de locals gegeten.
Heerlijk weer! Daarna weer terug via de brug en de winkels naar de towers om ze ook nog even in het donker te zien en ook dit was een fantastisch gezicht tegen die donkere lucht aan.
Daarna terug gelopen naar de skytrain en via KL centraal met de andere trein weer terug naar Rumah Putih waar we james even gebeld hebben en die kwam ons weer keurig ophalen.
De kids hebben nog even snel gezwommen en wij hebben de tassen weer ingepakt ,want morgen gaan we richting Borneo (Kuching) en staat de volgende vlucht dus alweer op het programma.

• 05 Juli 2014 - 21:18

Rob En Mary:

Zozo jullie hebben in een korte tijd al héél veel gezien en gedaan! Leuk om de verslagen weer te lezen van de avonturen die jullie beleven! Geniet maar lekker en we zijn benieuwd naar de volgende belevenissen!
    Liefs en dikke knuffels xxxxx

• 05 Juli 2014 - 21:51

Opa Cordes:

Hallo zeg dat je al zo snel een prachtig verslag voor elkaar heb kunnen krijgen geweldig hoor je had journalist moeten worden blij dat alles zo goed op schema is verlopen en voor de volle 100 procent samen daar genieten voor morgen ook een goede vlucht en nog veel geniet plezier groeten aan de kids en Pascal graag voorzichtig en tot de volgende verslag voor Senna Nederland begint over vijf min met de wedstrijd tegen Costa rica knuffels voor allen

• 10 Juli 2014 - 22:02

Henk:

Hallo avonturiers geweldig wat weer veel belevenissen in zo,n korte tijd ik heb vandaag de hele dag op een stelling gestaan om te schilderen een heel ander anontuur maar ik zou direct met jullie willen ruilen ik denk dat ik de conditie er nu niet voor heb alle respect voor de twee kleintjes geweldig voor ze echte kanjes zijn het volgens mij zit ik op de verkeerde dag tereageren het was de bedoeling op de donderdag te reageren voor de kids de schildpadden doen het geweldig en het konijnen hok is weer poep vrij zonder teveel risico geniet lekker door wij zitten hier midden in een heftige onweers bui met hagel onze liefste groeten en knuffels tot de volgende keer bedankt voor het mooie verslag opa en oma cordes