Afscheid van het longhouse en Oerang oetangs - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu Afscheid van het longhouse en Oerang oetangs - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu

Afscheid van het longhouse en Oerang oetangs

Blijf op de hoogte en volg Pascal Linda Senna en Madée

08 Juli 2014 | Maleisië, Kuching

Al lekker vroeg waren we wakker. Om 7 uur ontbeten en daarna heb ik even rondgelopen in het longhouse samen met Madée. Senna en Pascal kregen een lesje blaaspijp schieten.
Om 8.15 uur reden we richting Kuching waar we onderweg eerst een stop hadden bij Semenggoh wildlife reserve.
Hier kunnen wilde oerang oetangs fruit komen eten als ze willen,als ze niet genoeg eten kunnen vinden in de natuur.
Dit doen ze om de populatie op peil te houden en liefst om deze te laten groeien.
Van 9-10 uur heb je de mogelijkheid om te komen kijken.
Een uur lang hebben we gewacht en doodstil om ons heen gekeken,maar helaas zat het niet mee en kwam er geen oerang oetang onze kant op.
Tot groot verdriet van Senna, tjonge wat moest hij huilen dat ze er niet waren, hij had er zo op gehoopt.. (wij natuurlijk ook) maarja, that’s nature…
We hopen ze in Sabah nog in het wild te zien, we zullen zien.
Daarna zijn we afgezet in Kuching waar we met een bus naar damai gegaan zijn.
Hier hebben we bij permai rainforest een boomhuis uitgezocht.
Eenmaal aangekomen bleek dat ze ineens maar voor 1 nacht het boomhuis voor ons hadden,omdat andere mensen al betaald hadden en wij volgens hem niet…
Toen moest ik toch even op mij strepen gaan staan, want ik had duidelijk gevraagd per mail of ik moest betalen,maar dat hoefde niet, gelukkig had ik natuurlijk mijn uitdraai van de mail meegenomen en kon hij geen kant meer op.
Gelukkig konden we uiteindelijk toch voor drie nachten in ons boomhuis.
En wat voor een boomhuis!!! 1 met een geweldig bed, airco,een prachtige badkamer,keukentje en een fantastisch uitzicht!!!
Eerst hebben we in het restaurant genoten van een heerlijke roti canai en daarna zijn we lekker gaan scheppen op het strand.
Er werden kreeften badjes gemaakt waar alle gevonden schelpjes met kreeftjes een prachtig huis kregen…
Om 17.00 uur werd de lucht bijna zwart en begon het te onweren en zijn we maar naar binnen gegaan.
Na de douche was het weer droog en zijn we naar het nabij gelegen centrum gelopen.
Hier hebben we gegeten bij het foodcourt.
Wederom roti Canai met kip maar ook 1 met ei en ui en 1 met banaan, mmm
Met de deur van ons boomhuis open konden we genieten van de geluiden van de zee en de jungle en zijn we heerlijk in slaap gevallen (en allemaal wakker geworden omdat het zo koud was van de airco haha vannacht dus maar een standje warmer)

• 10 Juli 2014 - 10:06

Rob & Mary Reintjes:

Wat vinden wij het ontzettend jammer voor Senna dat hij de Oerang Oetangs (nog) niet gezien heeft. We gaan duimen dat het alsnog later zal lukken. Wat een verhaal zeg met dat boomhuis, maar prima opgelost met je meegenomen uitdraaitjes van de gemaakte afspraken. Zo te lezen mankeerde er weinig aan het boomhuis, dus dat was genieten. Zo te lezen is de roti erg populair en smaakt het geweldig. Op naar volgende avonturen.
    xxxxxxxxx papa & mama.