Fietsen door de kampungs - Reisverslag uit Kota Bharu, Maleisië van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu Fietsen door de kampungs - Reisverslag uit Kota Bharu, Maleisië van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu

Fietsen door de kampungs

Blijf op de hoogte en volg Pascal Linda Senna en Madée

17 Juli 2014 | Maleisië, Kota Bharu

Vanmorgen waren we ondanks dat we zo laat in bed lagen, toch redelijk op tijd uit bed.
Om 9 uur zaten we keurig aan het ontbijt.
We zijn bij Nederlandse mensen en hadden zelfs hagelslag!! Dat ging er wel in bij iedereen, dat is weer wat anders als de miehoen van de afgelopen dagen bij het ontbijt..
De planning voor vandaag is fietsen.
We moesten eerst even wat fietsen “passen” en om 11 uur zijn we vertrokken voor een tocht van 24 km.
We hebben ontzettend veel gezien van de hele omgeving en zijn ook bij een vliegermaker en een kroepoek fabriekje geweest.
We reden tussen de palmen door,door velden,langs rijstvelden (zonder rijst..)maar ook door dorpjes ,langs de zee en lagunes en we hebben een klein bootje gecharterd om ons met fietsen en al de rivier over te brengen naar een ander dorpje waar we vandaan met een ferry bootje met fietsen en al weer naar Kota Bahru gegaan zijn.
Terwijl we op de boot zaten werd de lucht bijna zwart en op het moment dat de ferry aanmeerde begon het vreselijk hard te regenen en te onweren (zo hard hebben we het nog nooit horen donderen!!)
Er was een heel klein overdekt stukje waar we samen met een aantal locals mochten wachten tot het weer wat beter werd, dat duurt gelukkig nooit heel lang dus we konden na een dik half uur weer verder.
Toen zijn we nog even doorgefietst naar de grote markt van kota Bahru en konden we de vruchten en vissoorten nog even bekijken, het liep al tegen het einde en het werd al wat rustiger,maar was zeker nog best heel leuk om te zien.
Daarna zijn we teruggefietst naar Pasir Belanda. We hebben een ontzettend leuke dag gehad, de mensen zijn hier ontzettend vriendelijk en je bent echt een bezienswaardigheid als je hier rond rijd op een fiets.

• 20 Juli 2014 - 09:44

Rob & Mary Reintjes:

Hallo vakantiegangers,
    Hagelslag bij het ontbijt, dat vonden de kinderen en vooral papa niet erg. Wederom mooie ervaringen opgedaan, dit keer met een (lange) fietstocht. Ach die regen, jullie wisten dat je er af en toe mee te maken kreeg, dus dat was al ingecalculeerd. Dat je daar een bezienswaardigheid bent kunnen wij ons ook nog herinneren. De oostkust is totaal anders dan de westkust.
    groetjes, papa en mama, op en oma.