Schildpad bij daglicht en hatchlings - Reisverslag uit Kota Bharu, Maleisië van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu Schildpad bij daglicht en hatchlings - Reisverslag uit Kota Bharu, Maleisië van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu

Schildpad bij daglicht en hatchlings

Blijf op de hoogte en volg Pascal Linda Senna en Madée

23 Juli 2014 | Maleisië, Kota Bharu

Gisteren waren we lekker op tijd naar bed gegaan omdat we wellicht vannacht weer eruit zouden moeten. We zijn niet wakker gemaakt dus we hebben een lekker lange nacht gehad, dat was best een keer lekker.
Vanochtend eerst een beetje gedonderjaagd met de kids op bed en toen ik daarna een handdoek van de lijn wilde halen buiten hoorde ik dat er een schildpad aan land was! Het was inmiddels half 9 s’ochtends en helemaal licht…. Deze schildpad was afgelopen nacht om 2 uur aan land gekomen en heeft meerdere gaten gegraven en weer dichtgemaakt, ze vond het steeds niet goed genoeg. Deze schildpad is het hele strand over gekropen en is zelfs naar de duikschool gekropen en daar bijna van het trapje gevallen, dat hadden ze hier ook nog nooit gezien.
De schildpad heeft uiteindelijk dus in de ochtend haar eieren gelegd, de kinderen waren net op tijd om dit te zien en wij net te laat.. Maar wat hebben we een geluk gehad, we konden het hele proces zien in het licht en dan mag je ook foto’s maken en filmen, dat hebben we dus ook zeker gedaan.
We hoorden van de leiding van de turtlewatch dat dit hooguit 5 keer per jaar voorkomt en dat we echt mazzel hadden. Het was echt zo fantastisch om deze schildpad weer terug de zee in te zien gaan!!! Ook vanmorgen hebben de kinderen geholpen met het leeghalen van het nest en nu konden ze ook zien hoe ze in de hatcherie geplaatst werden dus dat was erg leuk. De schildpad van afgelopen Zaterdag had het record staan van 7 uur bezig zijn, maar deze schildpad had het record verbroken en had er dus 8 uur over gedaan.
Verder hebben we vandaag weer lekker gezwommen en gespeeld aan het strand. Met snorkelen weer haaitjes gezien en ook een pufferfish
En we hadden weer geluk,want eind van de middag werden er babyschildpadjes geboren.
Deze werden vanavond weer uitgezet in zee. We hebben de afgelopen dag dus alle processen mee kunnen maken, dat hadden we niet durven dromen.
Maar we hebben er nog geen genoeg van en ook vanavond staat we weer op de lijst, we wachten weer af.