Donder en bliksem - Reisverslag uit Kota Bharu, Maleisië van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu Donder en bliksem - Reisverslag uit Kota Bharu, Maleisië van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu

Donder en bliksem

Blijf op de hoogte en volg Pascal Linda Senna en Madée

24 Juli 2014 | Maleisië, Kota Bharu

Gisterenavond werd er om 22.15 uur op de deur geklopt, er was alweer een schildpad. Ik ben toch nog maar weer gaan kijken, dit keer alleen. Deze lag bijna midden op het strand haar eitjes te leggen, dat had ik zo nog niet gezien.
Dit is mijn 6e schildpad en elke keer is toch weer anders.
Vanmorgen zagen we 2 lemuren tegen een boom aangeplakt en ineens zagen we ook een baby’tje erbij,deze stak net het hoofjde onder de “vleugel” van de moeder vandaan. We hebben vandaag weer lekker aan het strand gezeten,gesnorkeld en gespeeld. Ook hebben Pascal en ik nog even samen met Ivar en Carol wat gedronken en gekletst.
Vanavond hebben we ook nog even samen met hen een fles wijn gedronken en getoast op een gezellige en vooral fantastische reis. Morgenvroeg nemen we de boot van 8 uur naar Kuala Besut. We hebben afscheid genomen van Ivar,Carol,Riley en Aryel en zijn naar de kamer gegaan
Net werd er weer geklopt om 22.00 uur en ik ben nu weer alleen even gaan kijken. Ze lag dit keer onder een boom en had zichzelf bijna begraven onder het zand, dat had ik ook nog niet gezien. Het was al een beetje aan het weerlichten, maar echt donder was er nog niet. Dat duurde niet lang, ze draaide zich gelukkig om op het moment dat het echt begon te donderen en toen het flink begon te regenen was zew net bij zee.
De wind begon al te waaien en dan weet je hier dat het echt mis is. Ik ben heel snel het strand afgerend, en de rest volgde al snel want de kokosnoten vliegen je hier echt om je oren als het loos gaat. Ik was al behoorlijk nat maar toen ik ons huisje bereikt had werden de sluizen pas goed opengezet. Het regende zo hard dat we elkaar bijna niet meer konden verstaan en de bliksem en donders waren zo hard dat we bijna het idee hadden dat het huisje naast ons met de grond gelijk gemaakt was.
Gelukkig werd het weer wat minder en hebben we lekker geslapen.