Knuckles mountains - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu Knuckles mountains - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu

Knuckles mountains

Blijf op de hoogte en volg Pascal Linda Senna en Madée

07 Juli 2015 | Sri Lanka, Kandy

Na een heerlijke nacht vol jungle geluiden, gewekt om 7.15
Begon deze dag met een Senna die zich helemaal de oude voelde.
Al een heerlijk begin van de dag, na het wassen en aan kleden, klaar voor weer een heerlijk ontbijt, dit keer gewoon westers, toast, ei, koffie, thee en een vers geperst papaya sapje, waren wij klaar voor onze wandeling van 12 km, deze zou incl transport van 2x 1 uur totaal 8 uur duren.
Vroeg op pad in de open jeep ( dit wilde de kids graag ) wij eigenlijk ook!!
Onze 28 jarige zeer ervaren gids Nipuna, reed lekker veilig, en met zijn eagle eyes wist hij zelfs tijdens het rijden in de berm een kameleon te spotten, wij zagen het beestje niet eens toen wij erboven opstonden.
Toen wisten wij, wij hebben een goede gids mee!!
Het weer speelde ook weer goed mee, rond 27 graden met een briesje, precies goed tijdens zo,n wandeling.
Wij reden 1 uur, hebben onderweg nog gestopt voor wat thee plukster spotten, eenmaal aangekomen bij Little Worlds End, werd de wandeling opgesplitst in 1 van 9 km en de 2e van 3 km.
Het was een middel zware wandeling en was goed te doen,
Eenmaal onderweg zat Madée al gauw onder de bloedzuigers, maar die wist zij zelf te verwijderen, na de lunch klaagde ze over steken net naast haar lies, ik zei en dacht dat komt van het wandelen en met name de afdalingen, dus gaat zo wel weer weg.
Onderweg heeft onze eagle Eye nog van alles gespot, waar wij foto,s van maakten, maar de laatste had hij zelf ook nog nooit gezien, ruim 70 keer al deze hike gemaakt, zat daar een knuckles green leave nose lizzard, prachtig beest met een neus als die van de neusaap, meer neus dan lizzard, altijd leuk om iets aparts te zien.
Madée moest even plassen en ik hielp haar daarmee, toen zij haar onderbroek liet zakken en deze helemaal onder het bloed zat, dacht ik Ooo my God!!! Het bleek een bloedzuiger te zijn die zich heel goed tegoed had gedaan aan haar bloed…
Wondje beetje schoongemaakt pleister erop en verder.
De 2e wandeling ging naar Worlds end, een kleine wandeling naar het einde van de wereld, zo hield het pad op, een afgrond van ruim 300 meter, met een geweldig uit zicht over rijstvelden, meren en bergen, super!!!
Na weer 1 uur terug in de jeep, lekker douchen, Madée bloedde nog steeds en zat nu helemaal onder het bloed, ze was er gewoon een beetje bang van en dacht dat ze misschien wel dood kon bloedden. Gelukkig niet zeg!
Ik ben toen maar even wezen vragen wat we konden doen om een bloeden te stoppen,want dat kan soms tot 15 uur aanhouden. Heel simpel,papier op branden en de wond afdekken met het as, Oke.
Gedaan Madée heel even op bed en….. gestopt.
Super die kleine middeltjes van hier.
Nu net een heerlijke curry gehad.
Afspraak gemaakt voor morgen, een wandeling van 12 km .Als morgen half zo mooi en leuk is als vandaag, hebben wij een superdag.
Groetjes allemaal en alvast welterusten
Pascal.

• 18 Juli 2015 - 17:35

Marcia:

Jemig Madee, dat is wel even schrikken zeg, stomme bloedzuiger. Gelukkig zijn ze daar heel handig met hun middeltjes. Doe je verder wel voorzichtig moppie xxx