Sampath ( deel 2 ;-)..) - Reisverslag uit Nuwara Eliya, Sri Lanka van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu Sampath ( deel 2 ;-)..) - Reisverslag uit Nuwara Eliya, Sri Lanka van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu

Sampath ( deel 2 ;-)..)

Blijf op de hoogte en volg Pascal Linda Senna en Madée

09 Juli 2015 | Sri Lanka, Nuwara Eliya

Vanmorgen waren we om 6 uur al uit bed, want om 7.30 zou Sampath (onze chauffeur van 3 jaar geleden) ons komen halen.
Strak 7.30 uur was hij er! Hij herkende ons direct en het was erg leuk hem weer te zien.
We gingen gelijk op weg richting Nanu Oya waar we op de trein zouden stappen.
Het verkeer is hier nogal hectisch en we waren nog geen half uur onderweg en we werden bijna van de weg gereden met een botsing tot gevolg!! Gelukkig had niemand wat en was allen de bumper en het knipperlicht wat beschadigd. Gelijk was de politie ter plaatse en zelfs iemand die foto's nam van een verzekering was er bijna direct. Binnen drie kwartier waren we weer onderweg. Daar kunnen ze in NL nog wat van leren.
we hebben onderweg naar het station nog even een theefabriek bezocht en hebben nu goed kunnen zien hoeveel moeite het kost om een kopje thee te fabriceren.
Om de trein te halen moesten we al snel weer doorrijden. Precies op tijd waren we op het station van Nanu Oya, waar ter plekke bleek dat we kaarten hadden gereserveerd voor een trein van 15.00 uur ipv 12.30!! Alle haast voor niets dus..
Om de tijd te doden hebben we maar wat lokaal gegeten en even bijgekletst met Sampath. Daarna ging hij vast verder naar Ella en zijn wij door de theevelden en het dorpje van de theeplukkers gewandeld.
Stiekem nog even gespiekt bij een klein schooltje, waar alle kindertjes een brede glimlach op hun gezicht hadden.
We hebben nog even kort gekletst met een paar theepluksters en om 14.30 zijn we richting het station teruggelopen.
Precies 15.00 uur was de trein er en het was weer een fantastische rit, wat een uitzichten!! En natuurlijk ook nog even uit de deur van de trein gehangen, dat hoort erbij!
Bij aankomst op het station was Sampath er weer om ons naar Waterfalls homestay te brengen. Ook daar weer een heel leuk weerzien.
Vanavond hebben we in Ella zelf gegeten en de kids een beetje op tijd in bed gelegd, want morgen gaan we Ella rock beklimmen.

• 10 Juli 2015 - 14:05

Marloes:

Hallo familie,
    Wat maken jullie toch weer fantastische dingen mee! Een groot avontuur! Knap hoor, hoe jullie telkens van die grote afstanden afleggen. Wat heerlijk als er ook gewoon tijd is om ff te kletsen met de lokale bevolking dan maak je echt kennis met het land.
    Geniet van jullie tijd daar! Heel veel groetjes uit een gelukkig zonnig Nederland!☀️
    Marloes