Lipton's Seat en Diyulma falls - Reisverslag uit Nuwara Eliya, Sri Lanka van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu Lipton's Seat en Diyulma falls - Reisverslag uit Nuwara Eliya, Sri Lanka van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu

Lipton's Seat en Diyulma falls

Blijf op de hoogte en volg Pascal Linda Senna en Madée

11 Juli 2015 | Sri Lanka, Nuwara Eliya

Vandaag staat er weer een leuke dag op het programma. We gaan naar de theevelden van sir Lipton.
Onze eigen Lipton thee komt hier ook vandaan.
Bij het aankleden ging mijn sandaal kapot en daar baalde ik even flink van. Ik heb gelijk aan Sampath gevraagd of hij ook een schoenmaker wist. In Ella zelf zat er geen,maar in het volgende dorpje wel. De man zat op een klein krukje op een hoek van een straat en maakte mijn schoen ter plekke. Hij pakte een deel en maakte het vast met een stevige steek en hij was weer helemaal heel. En wat moesten we hiervoor betalen…. 60 eurocent… We gaven de man ipv 100 roepies 200 roepies en hij begon het geld te kussen,zo blij was hij. Wat een fijn gevoel dat je iemand met zo weinig zo ongelooflijk blij kan maken.
Via een hele lange kronkelweg komen we tussen de theevelden terecht en zien we de huisjes van de theepluksters. Dit zijn allemaal tamils. Je ziet dan ook in bijna elk dorpje een kleine hindoetempel.
Ze moeten per dag zo’n 20 tot 30 kilo kleine blaadjes plukken en die dragen ze in zakken op hun hoofd en rug. Aan het einde van de dg brengen ze het naar de theefabriek en verdienen hier tussen de 2 en 3 euro per dag mee.
Boven aan zien we demonie vormen die de theeplantages vormen en we hoopten op het mooie uitzicht, maar we waren al te laat en de wolken waren inmiddels overal. Omdat het zo hoog ligt zaten we dus zelfs in de wolken.
In de hoop dat ze toch nog weg zouden trekken hebben we boven nog even thee gedronken en hebben we ook nog lekkere samosa en dahl hapjes gegeten. Helaas verdwenen de wolken niet,maar we hebben het wel heel gezellig gehad.
Na Lipton’s seat zijn we naar de diyulama falls gereden. Dit is de tweede grootste waterval van Sri Lanka.
En inderdaad was hij heel hoog. Als de regentijd flink aan de gang is is hij zo groot en breed dat je er niet eens bij in de buurt kan staan zonder dat je drijfnat word.
Hier waren overigens geen toeristen te zien en was echt een gave off the beaten track plek.
Vanavond waren we uitgenodigd bij Niranjala thuis voor het eten.
Om 19.00 werden we verwacht en we hebben er weer heerlijk gegeten. Dit keer kwam ze zelfs gezellig bij ons aan tafel zitten, maar ze at niet mee. (dat doen ze hier nooit).
Na een gezellige avond zijn we weet terug naar Waterfalls homestay gegaan. De kids in bed en de backpacks moesten weer ingepakt worden,want morgen gaan we naar Tangalle.

• 13 Juli 2015 - 16:47

Vader En OPa Cordes:

Hallo fam .
    Nu Pascal voor 60 cent had ik jou sandaal niet gemaakt alleen die lucht al kost zeker 5 euro
    verder ik heb geprobeert om jullie te bellen mobiel maar is niet gelukt zo maar voor de aardig heid
    is het normaal dat je zo bij een particulier kunt mee eten en betaal je daar niks voor ? dan ga ik daar wonen verder regend het hier al weer drie dagen woensdag wordt het beter dus gewoon zitten blijven
    en onze kleintjes ik heb even de foto,s bekeken maar ze zien er geweldig uit mooi hoor en watervallen die kun je over al wel zien ga maar naar noorwegen duizenden maar goed als je in de buurt bent wil je het gewoon gezien hebben toch oke verder ga gewoon verder met jullie progamma en geniet gewoon lekker verder groeten aan Mijn speciale vriendjes Senna en Madee Zonder streepje jullie allemaal een knuffel en tot de volgende keer ajuuuu