Snorkelen en relaxen op tropische witte strandjes - Reisverslag uit Riung, Indonesië van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu Snorkelen en relaxen op tropische witte strandjes - Reisverslag uit Riung, Indonesië van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu

Snorkelen en relaxen op tropische witte strandjes

Blijf op de hoogte en volg Pascal Linda Senna en Madée

23 Juli 2016 | Indonesië, Riung

Vanmorgen om half negen gingen we naar het kleine haventje van Riung. Hier gingen we mee op een bootje richting de 17 eilanden.
De zee is hier echt Turkoise en elk eilandje heeft een klein spierwit zandstrandje.
We begonnen de trip bij de vliegende honden. Met honderden hingen ze in de boom te slapen en sommige vlogen wat rond. Vanavond vliegen ze uit over onze bungalow, dat hebben we gisteren ook gezien.
Daarna gingen we naar de eerste snorkelplek. Heel mooi koraal en allerlei mooie gekleurde vissen stonden ons op te wachten.
Na de snorkeltrip kwamen we een klein bootje tegen op zee, waar de vis gekocht werd voorde lunch. Het waren er 3 , een Barracuda, een rode en een gele vis.
Bij de tweede snorkelplek vonden we zelfs een balvis. Deze vis is in de zee als een gewone vis, maar als hij bang is blaast hij zich op als een bal. Heel gaaf om te zien.
Toen door naar het strandje voor de lunch. Op kokosnoten werd er op het witte strand een heerlijk visje klaargemaakt terwijl wij een beetje lagen te liggen en te zwemmen. Het smaakte heerlijk.
Na lekker wat geralexed te hebben gingen we verder. De laatste snorkelplek beloofde een flinke rog, en heel veel vissen , oa een blauwe triggerfish met gele oogjes.
We hebben echt genoten van alle geweldige uitzichten en mooie vissen vandaag.
Zo meteen eerst even de was ophalen en lekker douchen.
En dan gaan we weer wat eten bij Cafe del Mar, eens kijken wat ze vandaag gevangen hebben :-)