spinnewebben en luxe bij zonsondergang - Reisverslag uit Komodo, Indonesië van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu spinnewebben en luxe bij zonsondergang - Reisverslag uit Komodo, Indonesië van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu

spinnewebben en luxe bij zonsondergang

Blijf op de hoogte en volg Pascal Linda Senna en Madée

30 Juli 2016 | Indonesië, Komodo

De nonnen waren vandaag weer vroeg wakker en wij dus ook :-)
Na het ontbijt stond onze nieuwe chauffeur klaar om ons naar Labuan Bajo te rijden. Ook Sipri kwam nog even voor hij naar Maumere reed.
Na het afscheid gingen we als eerste richting de beroemde spinnenweb rijstvelden. Na een klim naar boven keken we naar een immens rijstveld in allerlei vakjes. De chief bepaalde wie welk stuk land kreeg, vanuit het centrum gezien, zo werd het land verdeeld in vlakken en ontstond er een soort spinnenweb. Heel gaaf om te zien. Daarna weer verder naar Labuan Bajo. Na een paar uur rijden waren we er. Hier slapen we in Bayvieuw Garden , een heel verrassend mooi en luxe hotel. Een hele welkome afwisseling na alle koud water douches en oude hutjes.
Onze kamer was nog niet klaar, dus we zijn eerst maar eens lekker gaan lunchen. We hebben echt superlekker gegeten. Verse vis met een of andere saus met allerlei groenten, mmm... We hadden vanmiddag afgesproken met Augustin, de broer van Sipri, die ons zou vertellen hoe alles morgen met de boot gaat, maar die kwamen we al tegen in het restaurant bij toeval (hij leek zo op Sipri dat we hem herkenden)Dus dat was vast mooi geregeld.
Daarna konden we inchecken in onze mega kamer met een buiten "huiskamer" met uitzicht over de baai van Labuan bajo, fantastisch!
De rest van de middag hebben we lekker gezwommen.
Vanaf onze huiskamer hebben we genoten van een geweldige zonsondergang, daar staat Labuan Bajo ook bekend om.
Vanavond zijn we naar de vismarkt geweest, die geur blijft toch altijd wel smerig hoor! De verse vis valt wel mee, maar de gedroogde vis!! Man, daar kan je bijna een gasmasker bij gebruiken...
Langs de haven stonden ook allerlei kraampjes met de meest kleurrijke vissen (barracuda, red snappers en allerlei andere gekleurde vissen) Je kan ze zelf uitkiezen en ze worden ter plekke voor je op de bbq gedaan.
Nu zitten we lekker te genieten van het uitzicht en een lekker koud colaatje en morgen worden we om 8 uur opgehaald voor onze 2 daagse trip naar Komodo. We zijn benieuwd :-)

• 30 Juli 2016 - 17:01

Rob Reintjes:

Hoi kids,
    Ik zag in het bericht van 29 juli dat ook Henk problemen had met het versturen van commentaar op jullie belevenissen. Hopelijk ontvangen jullie ze vanaf nu wel. We hebben genoten van alle avonturen tot nu toe, reken daar maar op. Jullie foto's geven een mooi beeld van die belevenissen. Homo Floreansis van 28 juli ontvingen we na het bericht van 30 juli??? heel apart, toen zaten jullie ineens weer bij de nonnen. We begrijpen dat jullie nu onderweg zijn naar Komodo. Kijk maar uit voor die griezels, maar maak er wel mooie foto's van. Nou jongens op naar nieuwe avonturen, we kijken naar je berichten uit.
    groetjes papa & mama (Rijswijk).