Bucketlist!!! - Reisverslag uit Komodo, Indonesië van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu Bucketlist!!! - Reisverslag uit Komodo, Indonesië van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu

Bucketlist!!!

Blijf op de hoogte en volg Pascal Linda Senna en Madée

01 Augustus 2016 | Indonesië, Komodo

Vanmorgen na een lekkere nacht vaarden we rond 7 uur uit richting mantapoint. Ik had er helemaal de kriebels van, want dit was waarom ik zo graag naar Komodo wilde. Juli/Augustus is een slechte maand om manta's te spotten, maar wie niet waagt wie niet wint.
Na een tijdje zoeken riep de kapitein dat hij er 1 zag, een kleintje, we stonden al klaar en Senna sprong er heel enthousiast als eerste in. Hij kon hem nog net zien, maar door de stroming was hij gelijk weg, gelukkig had hij een zwemvest aan en was er een touw met een grote bal waar we hem mee uit het water gevist hebben. De manta was weg.. Na een tijdje zoeken zei hij dat er 1 recht op ons af kwam zwemmen, inderdaad een hele grote zwarte vlek bewoog zich langzaam richting ons. Ik ben samen met Madée in het water gesprongen en we zwommen recht op de manta af, wat een immens gaaf dier is dit!! Omdat Pascal dacht, dat ik door alles wat ik zag, vergeten zou om foto's te maken, is het filmpje van verder af gemaakt, maar Madée en ik hebben samen minuten lang samen met z'n tweetjes met de manta gezwommen. Hij was niet supergroot, maar zeker een meter of 3 á 4 wel. Hij kwam zelfs voor onze neus boven om adem te halen. We zagen zijn "vleugels" samen klappen en zijn mond wijd open gaan en hij draaide zich zodat we alle witte vakjes op z'n buik konden zien. Wat een geweldige ervaring!! Dit staat al zo lang op mijn bucketlist! Deze ervaring neemt niemand ons meer af. Omdat er een boot lag en de manta eronder door ging moesten we afhaken. Ikj was gesloopt van het harde flipperen, maar het was het dubbel en dwars waard. Omdat we hoopten dat hij terug zou komen, bleven we nog even in het water en werden we als toefje op de taart nog getrakteerd op een grote schildpad die langs ons kwam zwemmen. De wind trok aan en de stroming werd steeds sterker, dus we moesten verder. Maar we hebben er 1 gezien, dat is toch nog altijd beter als niets.
Boven op het zonnedek hebben we lekker van de zon genoten. De volgende stop was Kanawa island. Een mooi tropisch eiland, eem spierwit koraalstrand, geweldig kleurrijke vissen en heel mooi koraal. De kids wilden lekker scheppen op het strand en wij zijn op zoek gegaan naar allerlei moois onder water. Hier was vooral de enorme trigerfish ( een roofvis) van zo'n 70 cm onze catch van de dag.
Na lekker wat relaxen zijn we doorgevaren naar Angel island (Bidadari) Hier had niemand meer zin om te snorkelen, behalve ik uiteraard. Terwijl iedereen aan het strand zat heb ik hier nog 3 enorme angle vissen gezien, een trompetvis van zeker 80 cm lang en een hele aparte vis (zwart wit met witte rondjes en in die rondjes weer zwarte vlekken, geen idee wat het was..)
Rond 15.00 waren we terug in de haven van Labuan Bajo en zijn we door August weer terug gebracht naar ons hotel. Nu hebben we een hele ruime 2 kamer woning met een enorme buiten huiskamer met 4 schommelstoelen. We hebben nog even genoten van het lekkere zwembad en om 18.00 hadden we de afspraak staan voor de massages. Deze wordt speciaal gedaan door blinden, doven en mensen met een handicap en door de massages geef je hen een mogelijkheid om te bestaan en nieuwe leerlingen op te leiden en een plekje in de maatschappij te gunnen. Dat wilden we uiteraard wel. Maar we vonden de massage toch niet echt geweldig, ik ben nog nooit zo hard aangepakt, allemachtig, ik zit helemaal onder de blauwe plekken en heb er spierpijn van. Maar goed, zij weer blij laten we maar zeggen... Maar 1 keer was voldoende.
Nu zijn we de tassen weer klaar aan het maken voor de vlucht van morgen. Dan vliegen we weer terug naar Bali en moeten we weer afscheid nemen van het mooie Flores. Morgen gaan we naar onze luxe villa in Lovina en wordt het tijd om eens lekker even helemaal niets te doen... (buiten de dolfijnen bekijken natuurlijk, helemaal niets doen is toch niets voor ons ;-) hihi)

• 01 Augustus 2016 - 19:02

Rob Reintjes:

Hoi kids,
    Wat een geweldige belevenissen weer, jullie foto's maken de avonturen compleet. Bij die Komodo's zaten jullie best dichtbij zeg en die grote murene.....ik had er ook vandoor gegaan denk ik. Wat geweldig dat Madée met mama met die manta gezwommen hebben, wat een afmetingen zeg.....geweldig wat jullie allemaal meemaken en je verwoord het allemaal prachtig Linda.
    Nu op naar Bali en een beetje relaxen...hoewel, jullie kennende.....Heel veel plezier daar en we kijken weer uit naar nieuwe avonturen.
    xxxx papa en mamma (Rijswijk).

• 01 Augustus 2016 - 19:29

Henk Cordes:

Gewoon even proberen

• 01 Augustus 2016 - 19:39

Henk Cordes:

Hallo kids ik heb even een test gedaan of het wel of niet werkt verstuurd hopelijk gaat het nu goed ik vind de verhalen echt prachtig en de foto.s zou ze zelf gemaakt kunnen hebben prachtig en de bijzondere dingen die jullie zien en meemaken echt geweldig de kinderen zouden dit nooit weer vergeten het is net iets anders dan ik in mijn vijver kijk Senna en Madee zien er op de foto.s geweldig uit jullie zelf ook doe ze allemaal de groeten die ik niet zou kennen ha ha al met al wel weer genieten zonder twijfel oké feest vierende gelovigen
    Graag tot de volgende verslag groeten Pa en Ma Cordes