We zijn in Namibië! - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu We zijn in Namibië! - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu

We zijn in Namibië!

Blijf op de hoogte en volg Pascal Linda Senna en Madée

11 Augustus 2017 | Namibië, Windhoek

Vriijdag 11 augustus
na 2 prima vluchten zijn we aangekomen in een heel zonnig Namibië.
Gelukkig was al onze bagage aangekomen (Ik heb toch wel een beetje een trauma opgelopen vorig jaar geloof ik ;-)....)
Buiten werden we keurig opgewacht door Namvic, van wie we de auto gehuurd hebben.
Tijdens de rit kregen we allerlei uitleg over de auto en wat we konden verwachten in Namibië. Plotseling zegt die man, ooo kijk een giraffe....We dachten dat het een grap was ,maar niets was minder waar. Gewoon al een giraffe gezien en dat terwijl we bijna in de stad waren!
Na de uitleg en check van de auto konden we op weg. Ze rijden hier links, dus wel even wennen.
We zijn nog geen 50 meter onderweg en de eerste struisvogel bied zich aan... en nog geen 20 meter verder staat een flinke groep springbokken.
Nou als dit een voorbode is van onze vakantie, dan gaan we veel zien de aankomende weken.
We hebben Urban camp al vrij snel gevonden en nadat we de plaats even bekeken hebben gaan we gelijk maar even boodschappen doen.
Na de boodschappen is het tijd om de auto even handig in te pakken, dat vergt toch wel even wat meer tijd als gedacht, maar niets zo irritant als dat je niets kan vinden, dus beter nu maar even goed doen.
De tenten uitklappen is ook wel even kijken hoe het werkt, maar dat valt allemaal reuze mee.
Windhoek is s'nachts best fris, dus de extra dekbedden en de kruikjes komen hier wel van pas.
Morgen gaan we richting Sesriem, waar we in het NP van Sossusvlei verblijven.