Op naar de Sossusvlei - Reisverslag uit Sesriem, Namibië van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu Op naar de Sossusvlei - Reisverslag uit Sesriem, Namibië van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu

Op naar de Sossusvlei

Blijf op de hoogte en volg Pascal Linda Senna en Madée

12 Augustus 2017 | Namibië, Sesriem

Vrijdag 12 Augustus
Na een lekkere koele nacht in onze tentjes moesten we even onze weg vinden om alles weer in de auto te krijgen. Tegen 9 uur reden we weg en hebben we eerst maar eens even de tank helemaal volgegooid en geld gehaald.
We reden al snel Windhoek uit en het eerste stuk hadden we prima asfaltweg. Niet veel later werd dit gravel en hobbelden we verder met een flinke stofwolk achter ons aan. We hebben weer veel dieren onderweg gezien: struisvogels, bavianen, stokstaartjes, een schildpad ,eekhoorns ,oryx, een geel snaveltok en we hebben ook nog tijdens onze "pauze" in een heus zandstormpje gestaan. Zo vreemd, ineens hoor je een beetje gesuis en vliegen er allerlei grassprieten en zand omhoog en ontstaat er een klein wervelwindje van zand naast je.
We reden over de Remhoogte door geweldige bergen met supergave kronkelige weggetjes.
Het was verrassend om te zien hoe het landschap tijdens onze weg steeds weer anders was.
De kwaliteit van de weg werd wel steeds slechter dus de banden hebben we maar iets leeg laten lopen om te voorkomen dat we een lekke band kregen. Niet ver daar vandaan was een huis en de man die er woonde kwam direct naar ons toe om te vragen of alles wel oke was. De mensen zijn hier overigens echt heel erg vriendelijk en heel erg behulpzaam.
Het laatste stuk van de weg was echt een en al gehobbel en om 16.00 uur kwamen we op de camping aan. De kids zijn lekker het zwembad in gedoken en wij zijn maar weer even verder gegaan met het organiseren van de auto, wat nu een stuk beter lukte. Waar we namelijk niet echt rekening mee gehouden hadden, was dat het ook achterin de auto enorm stoffig en zanderig zou worden, dat hebben we opgelost door alles in grote vuilniszakken te stoppen.
S'avonds hebben we de braai aangestoken, een heerlijke rumpsteak met gebakken aardappeltjes en een groentepakketje uit alumiumfolie (gewoon even in het vuur geggooid en zo klaar ...)Het was hartstikke lekker.
Het is hier helemaal niet zo koud s'avonds en boven alle verwachtingen kan je hier dus ook gewoon nog lekker buiten zitten als het donker is.
De lampen gingen op tijd uit, want morgen moeten we er om kwart voor 5 al uit...