Op weg naar de kust - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu Op weg naar de kust - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu

Op weg naar de kust

Blijf op de hoogte en volg Pascal Linda Senna en Madée

14 Augustus 2017 | Namibië, Swakopmund

Maandag 14 Augustus (376 km)
Vanmorgen begon de dag alweer vroeg, om half 6 ging de wekker en het was nog donker. We konden wakker worden met een mooie zonsopkomst. Er liep een grote groep parelhoenders kakelend over de camping heen en Senna liep er middenin.
Eenmaal klaar om weg te gaan bleken we accuproblemen te hebben, waarschijnlijk hebben we de deuren te lang open gehouden of iets dergelijks.
De buurman hielp ons weer op gang met een paar startkabels.
Daarna zijn we gelijk gaan tanken naast de campsite , dat hadden we beter niet kunnen doen, want ze hadden de sleuteltjes nodig voor de tankdop en de auto moest dus weer uit. Die had natuurlijk nog lang niet genoeg opgeladen en zoals verwacht, hij deed het weer niet.
Iedereen is hier gelukkig heel behulpzaam, dus van alle kanten kregen we hulp.
Ruim een uur later dan gepland gingen we op weg , eerst richting Solitaire, een klein plaatsje waar allemaal oude auto's staan middenin de woestijn. Daar hebben we eerst wat ontbeten en wat foto's gemaakt bij de auto's.
Daarna reden we door de meest geweldige landschappen. We hebben Senna alias de eagle eye bij ons dus er werd regematig wild gespot. Dit keer struisvogels, oryxen, mongoose, een klispringer en 3 zebra's.
We reden over de Gaub pass en de Kuiseb pass. In een woord Fantastisch!
Eerst reden we door naar Walvisbaai, naar de lagune waar flamingo's te vinden zijn. Er stonden twee flinke groepen, maar de meeste zaten op een zandbank wat dieper de zee op jammer genoeg. Maar we hebben ze wel leuk kunnen zien.
Daarnma reden we door naar een garage en hebben we even nagevraagd hoe het met onze accu zat. Er bleek echt niets mis mee te zijn gelukkig. We konden dus weer veilig de weg op. Daarna richting Swakopmund,waar we eerst eens lekker wat gegeten hebben. We werden bij toeval geholpen door een Nederlander die hier sinds 1,5 jaar woont.
Weer even wat boodschappen ingeslagen en nu op naar de campsite. Nou ja campsite... We slapen hier bij een super de luxe lodge (Gecko ridge) net buiten Swakopmund, hier heb je namelijk minder last van de mist die elke dag over Swakopmund trekt sávonds en s'nachts en dan is de temperatuur een stuk beter.
We blijken hier de enige te zijn en we mogen een eigen plekje uitzoeken. Normaliter mag je geen gebruik maken van het zwembad van de lodge,maar omdat er niemand is mogen we morgen gewoon lekker zwemmen.
Morgen gaan we eerst de living desert tour doen, we gaan op zoek naar allerlei kleine diertjes in de woestijn.
Maar zo eerst onze tentjes weer lekker in ...