Caprivi - Reisverslag uit Bagani, Namibië van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu Caprivi - Reisverslag uit Bagani, Namibië van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu

Caprivi

Blijf op de hoogte en volg Pascal Linda Senna en Madée

27 Augustus 2017 | Namibië, Bagani

27 Augustus ( 414 km)
Vandaag gaan we naar de Caprivistrip. We hebben een flink eind voor de boeg, na ruim 120 km rijden komen we bij de vetfence. Omdat we van de "schone" kant van Namibië komen hoeven we niet te stoppen. Na de controlepost rijden we ineens het "echte" Afrika in.
Mensen lopen langs de weg met waterkannen op hun hoofd, kinderen spelen met zelfgemaakte auto's en we zien heel veel echt Afrikaanse dorpen.
Na 200 km stoppen we in Rundu voor een pauze, tanken, boodschappen ed want dit is de laatste "stad" voorlopig.
Onderweg kijken we onze ogen uit. Rond 15.30 uur komen we aan bij Ngepi camp. Een supergave campsite aan de Kavango rivier.
We hebben hier een geweldige plek met een 100.000 sterren douche (openlucht badkamer waar het water door een emmer uit een boom komt...) een king's en een queen's toilet, beide in de open lucht met uitkijk over de rivier en een badkamer met een zinken bad, ook met uitzicht over de rivier.
Overal op de camping staan bordjes met grappige opmerkingen. De eigenaar is een Zuid Afrikaan en wat ook apart is is dat ze hier de ZA tijd aanhouden (en dat was dan weer geen grapje..) Nadat we alles weer opgezet hadden zijn we gaan wandelen over de camping, wat een gekke douches en wc's hebben ze hier!
S'avonds hebben we genoten van een heerlijk buffet in het restaurant.
Als je hier in je tent ligt hoor je de vogels en allerlei andere nachtgeluiden, maar bovenalles hoor je het brullen van de nijlpaarden die hier in de rivier wonen, ze komen weleens aan land, maar vannacht gelukkig niet (tenminste, ik geloof het niet ;-)....)