Nijlpaarden, mokoro's en op safari - Reisverslag uit Bagani, Namibië van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu Nijlpaarden, mokoro's en op safari - Reisverslag uit Bagani, Namibië van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu

Nijlpaarden, mokoro's en op safari

Blijf op de hoogte en volg Pascal Linda Senna en Madée

28 Augustus 2017 | Namibië, Bagani

Vandaag hebben we een dagexcursie voor de boeg. Vanmorgen beginnen we met een mokorotocht (een boot, gemaakt van een uitgeholde boomstam)
Met een jeep werden we eerst naar de Popafalls gereden. Daar beginnen we. Het is overigens niet echt een waterval, maar een soort stroomversnellling, heel mooi om te zien.
Daarvandaan worden we over de rivier gepeddeld. Het is hier prachtig! Mooie natuur, veel vogels en hartstikke mooi weer, geen staf dus...
Halverwege stoppen we even bij een dorpje waar we stoppen voor een pauze. We mogen even in het dorpje kijken. We krijgen uitleg over het stampen en maken van het meel voor de pap, hoe ze de vooraden bewaren en koel houden en hoe ze van resten van het maken van het meel bier kunnen maken. In dit dorp wordt helemaal niet gewerkt en ze drinken volgens onze gids de hele dag van dit bier, wat ontzettend veel alcohol bevat. Het ziet er echt ontzxettend vies uit (bedenk het als je heel ziek bent en het van beide kanten eruit komt, dit bijelkaar doet, flink schud en dan gebruik je je eigen fantasie maar, bleeeehhhh.) Ik ben nog nooit zo blij geweest dat ze me niet vroegen om iets te proeven.
We varen na het dorpsbezoek weer verder over de Kavango rivier en we zien flink wat nijlpaarden.Sommige zijn best dichtbij, dan voel je je wel ineens echt heel klein in je uitgeholde boomstammetje..
Toen we eenmaal bij de campsite waren hebben we even geluncht en stond het volgende deel van de dag op het programma, de safari door Mahango np.
We hopen op katachtigen, maar ook hier is dat heel erg moeilijk.We deelden de jeep met een Duits stel en dat klikte goed. Buiten dat we verschillende bokken hebben gezien die alleen in dit gebied voorkomen, nijlpaarden, wrattenzwijnen,kudu's, een slangenarend , giraffes en alweer een hele grote groep olifanten hebben we het bovenal heeel erg gezellig gehad in die jeep, de gids had weinig werk aan ons zeg maar ;-)
Helaas geen katachtigen gezien, maar wel een enorme baobab boom waar we de katachtigen met z'n allen maar in gefantaseerd hebben en de kill die hebben we er ook maar even bijgefantaseerd, ach je moet wat als je ze dan niet ziet he?
We zagen op het laatst nog wat buffels en we hebben nu in Afrika 4 van de big 5 gezien, hoewel we al een luipaard in Sri Lanka hebben gezien voelt het toch nog niet helemaal als een complete big 5..
Jammer genoeg moesten we natuurlijk weer voor het donker het park uit, maar we hebben een heerlijke dag gehad. We hebben het afgesloten met het eten van kudu, een heerlijk stuk vlees. Wel heel gek om s'middags dit dier te gaan bekijken en hem s'avonds op je bord te hebben liggen...
We hebben weer heerlijk geslapen met de geluidjes op de achtergrond