Waterberg plateau - Reisverslag uit Waterberg, Namibië van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu Waterberg plateau - Reisverslag uit Waterberg, Namibië van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu

Waterberg plateau

Blijf op de hoogte en volg Pascal Linda Senna en Madée

31 Augustus 2017 | Namibië, Waterberg

Vanmorgen werden we wakker gemaakt door een hoop gerommel. Er zaten bavianen bij onze vuilnisbak. En het zijn niet bepaald kleintjes!! Ik ben dus nog maar even in de tent gebleven...
Toen ze weg waren heb ik het ontbijtje klaargezet en hebben we lekker wat gegeten. Daarna hebben we een wandeling gemaakt om het plateau te bekijken. Zo mooi! Het is 1 lange bergwand wat zo uit het niets lijkt te komen. De steen heeft ook verschillende kleuren welke helemaal door elkaar lopen en dat steekt ontzettend mooi af tegen de knalblauwe hemel.
Na wat klimmen komen we een dikdik tegen, een klein bokje.
Niet veel later had ik het gevoel bekeken te worden. Ik draaide me om en keek recht in het gezichtje van een nieuwschierig klipdassie, ik schrok ervan! Er bleek een hele familie te zitten en ook vonden we het hol van een familie zwarte mongoose, die kon je goed ruiken. Het bleek later best een bijzondere ontmoeting want ze zijn schijnbaar niet al te makkelijk te zien, een gelukje dus...
Na de wandeling was het tijd om eens lekker wat te drinken, de innerlijke mens had flink wat vocht nodig in die warmte..
We wilden vanavond toch nog graag braaien, maar de winkel had niets, weer uit eten dus maar vanavond..
Het is onze laatste rustige dag vandaag dus de kids wilden graag de rest van de middag bij het zwembad zijn. Ook hier waren weer bavianen, waarvan het grootste mannetje met ontblote tanden recht op mij af kwam rennen. Ik zag het gelukkig niet, omdat ik op het bedje lag, maar Madée wel en die was in alle staten! Gelukkig wilde hij alleen het tasje hebben waar mijn korte broek in zat, die kreeg ik dus wel snel weer terug, hij had er weinig aan. Waarschijnlijk zijn maat niet ;-)
Maar wat een onwijs grote en enge dieren zijn dit zeg!
Als je ze weg wilt hebben moet je stenen vlak voor ze gooien, anders krijg je ze niet eens weg, brrr
S'avonds hebben we een heerlijke rumpsteak gegeten en weer heerlijk geslapen in onze tentjes.