Onze laatste rit naar Windhoek - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu Onze laatste rit naar Windhoek - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu

Onze laatste rit naar Windhoek

Blijf op de hoogte en volg Pascal Linda Senna en Madée

01 September 2017 | Namibië, Windhoek

1 September ( 290 km)
Vanmorgen zaten er alweer bavianen op de campsite. Ze beroofden dit keer onze buren van hun ontbijt. We hebben dit keer maar heel snel alles opgeruimd en in een turbo tempo wat gegeten en zijn we snel weggegaan. We waren er wel een beetjje klaar mee eigenlijk.
We rijden over ons laatste stuk gravelroad vandaag, met het mooie waterbergplateau naast ons... Maar we moeten echt weer naar Windhoek.
Onderweg kunnen we nog genieten van de mooie natuur en we zien onderweg heel veel wrattenzwijnen.
Als we weer op het asfalt rijden voelt dat ook wel weer heel fijn aan, geen gehobbel meer.
Via Okahandja rijden we naar Windhoek. Bij aankomst op de campsite hebben we even lekker uitgepuft bij het zwembad. De temperatuur is flink opgelopen de laatste weken. We hebben eindelijk een beetje fatsoenlijk internet en de kids vinden dat wel even lekker.
Later vanmiddag hebben we de auto leeggehaald om alles weer goed in te pakken voor de vlucht naar huis. Man wat een zooi!
Voor vanavond heb ik (een paar maanden geleden al, het is nogal populair..) een tafel gereserveerd bij Joe's Beerhouse, het is 1 van de bekendste restaurants van Namibië.Het zit ongeveer 5 minuten lopen van de campsite, maar het is hier veel te gevaarllijk om over straat te gaan. Overdag is dat al niet aan te raden, maar s'avonds heb je met recht een death wish.... Met de taxi dan maar...
1 x gas geven en we waren er al. We werden aan de deur afgeleverd en bijna tot aan de tafel begeleid door een soort bodyguards..
Maar wat is het hier gaaf! Het ziet er allemaal heel apart uit, overal hangen dierenkoppen, gecombineerd met oude klokken, trompetten en de meest gekkke dingen die je maar bedenken kan.
Madée ging voor een cheeseburger, Senna voor een snitzel met patat en wij gaan voor de Bushmen sosatie ( een spies van springbok, oryx,kudu, krokodil en zebra) Maar we begonnen met een goulashsoep en een carpaccio van oryx, heerlijk was het!
Een geweldige afsluiter van de vakantie...