Het begin van onze rondreis over Flores - Reisverslag uit Maumere, Indonesië van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu Het begin van onze rondreis over Flores - Reisverslag uit Maumere, Indonesië van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu

Het begin van onze rondreis over Flores

Blijf op de hoogte en volg Pascal Linda Senna en Madée

20 Juli 2016 | Indonesië, Maumere

Vanmorgen om half negen zaten we klaar, onze chauffeur, Sipri, kwam ons ophalen. Onze eerste indruk is heel positief.
Als eerst rijden we naar Wuring, een vissersdorp aan de noordkust van Flores, waar een Buginese bevolkingsgroep (afkomstig uit Sulawsi) wonen.
We worden dwars door het dorp geleid en aan het einde is het de bedoeling dat we eerst een donatie doen bij de moskee. Daarna zijn we teruggelopen en mochten we overal even een kijkje nemen.Het is een heel arm dorp en de mensen wonen er in bamboe en houten woningen op palen in de zee. Wat grappig was dat alle mensen hier bijna vragen om op de foto te mogen! Dat is iets heel nieuws voor ons.. En wat ook nieuw was was dat iedereen met ons op de foto wilden. Als ze een telefoon hadden, werden die direct naar voren gehaald om eens uitgebreid met ons te poseren. Daarvolgende uiteraard broertjes, zusjes, moeder vader etc en allemaal in zo ongeveer dezelfde houding.
Hierna zijn we richting Sikka gegaan. Hier is een prachtige houten oude kerk, die gemaakt i in de tijd dat het hier bezet werd door de Portugezen. Naast de kerk lag een hele bijzondere begraafplaats, die we hebben bezocht.
Hier wordt veel aan Ikat weven gedaan en we hebben uitleg gekregen hoe dat vanuit de voorouders aan deze mensen door gegeven is. Van het katoen plukken en verwerken tot draad tot het kleuren van het katoen en en het weven van de verschillende patronen. Het was erg interessant op te zien.
Na een tijdje zijn we richting Paga beach gereden, een heel mooi tropisch strand waar we even lekker wat gegeten hebben met uitzicht op de zee. Niets luxes maar door de omgeving geweldig!
Na Paga beach gingen we richting Koka beach. Dit was werkelijk fantastisch ! Een tropisch strand die uit 2 delen bestond en met recht zo de boekjes in kan en als achtergrond op de computer gebruikt kan worden, wat mooi daar zeg, en helemaal voor ons alleen! Hier waren even lekker wat golven en Senna en Pascal hebben hier even goed gebruik van gemaakt. Madée en ik zijn even op zoek gegaan naar wat mooie schelpen, met succes.
Na een tijdje lekker gezwommen te hebben en een beetje op het strand gespeeld te hebben zijn we richting Moni gereden. Een heel klein dorpje in de bergen, waarvandaan we morgen graag de Kelimutu vulkaan willen gaan bezoeken. Jammer genoeg regent het al een paar weken in dit dorp en wordt ons al gezegd dat de kans enorm klein is dat we de 3 gekleurde kratermeren kunnen gaan zien omdat deze zich dan vullen met wolken en het ook nog eens gevaarlijk is om door alle moddertroep naar boven te rijden. Maar we blijven positief en zetten toch voor de zekerheid de wekker om 4 uur s'nachts.... we duimen voor mooi weer en zullen wel zien....