Op naar de 17 eilandjes - Reisverslag uit Riung, Indonesië van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu Op naar de 17 eilandjes - Reisverslag uit Riung, Indonesië van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu

Op naar de 17 eilandjes

Blijf op de hoogte en volg Pascal Linda Senna en Madée

22 Juli 2016 | Indonesië, Riung

Vanmorgen werden we verrast met vers brood met chocopasta en een gebakken ei, wat hier best bijzonder is en heel welkom ontvangen werd.
We reden Ende uit langs de kust en hadden zicht op 2 flinke vulkanen,waarvan er 1 nog steeds actief is en je ook de rook nog uit de krater ziet komen.
Onze eerste stop was bij bleu stone beach. Een strand dat bezaaid is met blauwe stenen. De lokale mensen verzamelen deze en verkopen deze. Je kan ze ip alleen op dit strand vinden doordat er hier heel lang geleden een vulkaanuitbarsting geweest is en door de stoffen die toen vrijkwamen zijn de stenen verkleurd. Het is in ieder geval een bijzonder gezicht.
Daarna hebben we wat gedronken bij een geweldig uitkijkpunt en zijn we richting Mbay gereden, de laatste "stad" voor Riung. In Mbay zijn we naar een lekkere warung geweest en hebben we heerlijke kip sate gehad.
Vanuit Mbay was het nog ruim anderhalf uur hobbelen naar Riung. We zitten hier nu in een heel gezellige bungalow vlak aan zee, alleen is er hier geen strand maar mangroves.
We hebben lekker een beetje gelantefantert vanmiddag en vanavond hebben we heerlijk gegeten bij cafe del mar. Hier was geen menukaart of iets dergelijks, maar moesten we ons visje kiezen van een dienblad vol vers gevangen vissen in alle kleuren van de regenboog. Uiteindelijk werd het tonijn met verse groenten en nassi. Nou, hier eten we morgen weer :-) (weinig keus overigens, want er zijn maar 2 "restaurantjes")
Nu even lekker op de veranda zitten en morgenvroeg gaan we naar de 17 islands. Hier gaan we naar de onbewoonde eilandjes, snorkelen en het uitvliegen van de vliegende honden bekijken.