Naar Mblata - Reisverslag uit Bajawa, Indonesië van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu Naar Mblata - Reisverslag uit Bajawa, Indonesië van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu

Naar Mblata

Blijf op de hoogte en volg Pascal Linda Senna en Madée

27 Juli 2016 | Indonesië, Bajawa

vandaag begon de dag een beetje vervelend. Madée voelde zich niet zo lekker. Na het ontbijt ging het wat beter en zijn we richting Wawo Muda gereden. Hier konden we de nieuwste kratermeren bekijken. Ook deze veranderen af en toe van kleur, maar zijn heel veel kleiner (en minder imposant) als Kelimutu.
Na de lunch in Bajawa zijn we naar Aimere gereden. Een kustplaats waar ze veel arak maken. Een drank gemaakt van palmvruchten die op een intensieve manier tot een alcoholische drank gemaakt wordt. het was leuk om te zien en we hebben een flesje meegenomen.
Een kwartiertje later waren we aangekomen in Mabalata, waar we 2 eo bungalows gehurd hebben. Ze liggen bijna op het strand, hebben een buitendouche en een mooi rieten dak.
De rest van de middag hebben we lekker gerelaxed, Pascal en Senna hebben zich in de govengestort en Madée en ik hebben de potjes nagellak te voorschijn getoverd.
De avondmaaltijd smaakte hier prima, groene pompoen, verse tonijn, papaya en rijst.
Toen de kids in bed lagen werd de arak tevoorschijn getoverd en Pascal en Sipri hadden de grootste lol. Morgen doen we toch niets, dus dat het kaat werd maakte niet veel uit.
Woensdag 27 Juli
Een dagje niets doen is altijd lekker. Vanmorgen maar eens lekker wat langer in bed gelegen. Na de was weggebracht te hebben, hebben we onze handoeken op het strand gelegd en heerlijk boekjes gelezen, kastelen gebouwd en in de golven gesprongen. We hebben een leuke dag gehad.
Vanavond de frest van de arak met Sipri burgemeester gemaakt en nu nog even languit een boekje lezen voor we morgen weer om 9 uur richting Ruteng gaan rijden.