Big Daddy en de Deathvlei - Reisverslag uit Sesriem, Namibië van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu Big Daddy en de Deathvlei - Reisverslag uit Sesriem, Namibië van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu

Big Daddy en de Deathvlei

Blijf op de hoogte en volg Pascal Linda Senna en Madée

13 Augustus 2017 | Namibië, Sesriem

Zondag 13 Augustus
Vanmorgen ging de wekker al om kwart voor 5, maar hier op de camping was er al heel veel bedrijvigheid. We zitten namelijk op de camping binnen de poorten van de Sossusvlei en hier mag je een uur voor zonsopkomst al onderweg het park in, dat was ook de reden waarom we hier wilden slapen.
Het was even kijken hoe alles weer ingeklapt moest worden, maar dat gaat al een stuk gemakkelijker dan gisteren. Al snel waren we op weg naar de mooie rode duinen.
Onze eerste stop zou Dune 45 zijn, maar werd een duintje eerder, deze was naderhand gezien wel heeel veel hoger, wat een geweldig uitzicht gaf over de vallei met een fantastische zonsopkomst.
We zijn over de rand omhoog beklommen, Madée en Pascal bijna tot de top, Senna en ik bleven een beetje halverwege steken, mensen kinderen wat een hoogte!
Naar beneden ging heel veel gemakkelijker en was hartstikke grappig om te doen, we hobbelden door het mulle zand heel snel naar beneden.
Daarna reden we door naar de Deathvlei.
Maar we moesten eerst een stuk 4wd volbrengen voor we er waren (we konden ook kiezen voor een shuttle service, maar hé, je wilt ook een beetje avontuur toch??)
Banden weer leeg laten lopen voor de grip en gaan met die banaan! We hobbelden alle kanten op door het mulle zand, menigeen zat vast, maar Pascal had zich goed voorbereid dus we hebben het prima gered.
De Deathvlei was heel bijzonder,een heel apart stukje natuur waar geen water komt, de grond kurkdroog is en helemaal is ingesloten in hoge duinen. Hier middenin staan dode bomen en alles met een staalblauwe lucht. Wat een fantastische plek is dit! In het echt nog zoveel mooier dan op welke foto ik gezien heb ( geloof me dat waren er best veel :-)...)
Ook de hobbelweg terug ging prima en weer zaten er aardig wat mensen vast. Ik kan weer trots zijn op mijn kerel :-), hij heeft ons weer veilig naar de andere kant gereden.
Bandjes werden weer opgepompt en we konden weer terug. Onderweg zagen we alweer allerlei dieren. Eerst zagen we 2 flinke gieren langs de kant van de weg zitten, daarna volgden 4 oryxen, een hele grote groep springbokken en een groep van een stuk of 6 struisvogels. Zo ontzettend gaaf om die dieren in dit landschap in het wild te zien!
We zijn eerst eens een lekker ijsje gaan eten op de camping en daarna zijn we doorgereden naar Sesriem canyon. Het klonk spannender dan het was. Het was leuk om even doorheen te lopen maar meer dan dat was het ook niet.
We waren lekker op tijd op de camping en terwijl Senna en Madée zich prima vermaakten in het zwembad met 2 andere Nederlandse meisjes hebben wij even de was gedaan. Nou ja ,ik heb de was gedaan en Pascal heeft de buurman even geholpen die het presteerde om met een complete camper zich tot aan zijn assen in te graven in het zand.
Daarna lekker gerelaxed, boekjes gelezen en van het zonnetje genoten.
De heren hadden vandaag "kookdienst" dus Madée en ik konden lekker uitgebereid douchen voor we gingen eten.
Vandaag stond er een gehaktbal met gemengde groenten, een gegrilde ui en aardaappeltjes op het menu. Verbazingwekkend wat je op zo'n braai vuurtje (op hout) klaar kan maken. We gaan hier vast nog beter in worden de komende dagen :-)
Nu zitten we lekker buiten met een Zuid Afrikaans wijntje te genieten van alle geluidjes om ons heen, voor we zo weer onze daktentjes inkruipen.
Morgen gaan we richting de kust, Swakopmund (Douglas) is onze volgende bestemming.