Stinkende robben en een geweldige campsite - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu Stinkende robben en een geweldige campsite - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu

Stinkende robben en een geweldige campsite

Blijf op de hoogte en volg Pascal Linda Senna en Madée

16 Augustus 2017 | Namibië, Swakopmund

16 Augustus (403 km)
Vanmorgen was het best een beetje frisjes in Swakopmund.
Vanmiddag komt er hier een grote zandstorm, dus we zijn best blij dat we vandaag weer weg gaan, daar hebben we weinig zin in.
Onze eerste stop is Cape Cross, waar een zeerobbenkolonie van 270.000 van deze joekels leven.
Stinken dat ze doen! Maar wat gaaf om ze van zo dichtbij en met zoveel bijelkaar te zien. Geweldig! Er liepen 2 jakhalzen tussen op te zien of ze hier en daar nog een lekker baby robje konden verorberen, maar dat was gelukkig niet het geval. Daarna een vrij saaie lange weg het binnenland in. Maar we werden getrakteerd op de meest gave plek die ik ooit gezien heb.Madis camp. We hebben hier een grote plaats met een eigen wc en douche met uitzicht over een rivierbedding en de campsite ligt tussen grote rotsen. Nadat we alles weer opgezet hebben zijn de kids even het zwembad in gegaan en wij hebben lekker van het zonnetje genoten. WE wilden een sundowner tour maken met een gids maar de auto voor de tour was kapot, er was ook een wandeltour,maar de gids was vandaag helaas verhinderd, hij had thuis wat te doen. Dus we zijn zelf de rots maar opgeklommen en we hebben genoten van een geweldige zonsondergang.
Nadat Madée en ik een lekker pindasoepje gemaakt hebben hebben we nog van de geweldige sterrenhemel genoten, zoiets hebben we nog nooit gezien, onvoorstelbaar mooi!
Morgen weer vroeg eruit dus we liggen er weer vroeg in.