Een berichtje vanaf de veranda in Pai - Reisverslag uit Pai, Thailand van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu Een berichtje vanaf de veranda in Pai - Reisverslag uit Pai, Thailand van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu

Een berichtje vanaf de veranda in Pai

Door: familiecordes

Blijf op de hoogte en volg Pascal Linda Senna en Madée

05 Augustus 2010 | Thailand, Pai

Hallo allemaal,
hier weer een berichtje van ons, ditmaal vanaf onze veranda tussen de rijstvelden in pai.
we waren gebleven bij de fietstocht.
Woensdag ochtend zijn we met de taxi door de drukke ochtendspits van bangkok een paar km verderop gebracht waar we toch wel een dik uur over gedaan hebben, de tocht begon om 8 uur dus het was een vroegertje.
maar het was een gezellige rit met een weinig engels sprekende chauffeur die toch erg zijn best deed en de rit zo erg aangenaam maakte.
Eenmaal aangekomen werden wij vriendelijk opgewacht, en de zitjes voor de kinderen werden direct gemonteerd, zodat de tocht gelijk begon, wij kregen een erg enthousiaste gids genaamd Kai ( welke ons een prive tour verzorgde, niks was hem teveel alles mocht en niets moest, de tocht zou uiteindelijk 24 km bedragen (1 van de reden om de kinderen niet zelf te laten fietsen) Het was een tocht om niet snel te vergeten, dwars door het drukke verkeer van Bangkok, om vervolgens af te slaan en weer dwars door de sloppenwijken te gaan, af en toe zo smal dat je moest lopen, even op bezoek bij een schooltje,om vervolgens een bootje te nemen (fietsen mee) om aan de overkant heerlijk door de jungle van Bangkok te fietsen, de kinderen vonden het maar wat interresant, eenmaal weer bij de rivier de rivier taxi terug om weer terug door het drukke verkeer de route af te sluiten, al met al een geweldige ochtend.
De taxi terug om de koffers te halen, en gelijk door naar het treinstation voor de nachttrein naar Chiang Mai,(eindelijk slapen in de trein) dit had de kinderen al heeeel lang bezig gehouden, wat spannend.
Inmiddels was het onwijs gaan regenen en stonden de auto's op het station tot aan hun nek in het water (zie foto)
In de trein hebben we besloten om de koffers in het (kleinere bed) boven te doen en allebei 1 kind mee in het onderste bed, wat het allemaal nog spannender maakte, moet ik met mamma naar bed!!! werd gevraagd met een enorme glimlach, ja dat was toch ook wel cool.
We hebben allemaal redelijk geslapen, behalve papa die was weer het laatste van de hele trein wakker.
Eenmaal aangekomen op station Chiang Mai, werden we op gewacht door een meneer die ons de auto kwam brengen.
Papa was meteen verliefd wat een gave bak is dit 2.0 met vol leer en alles electrisch, auto airco xenon verlichting en noem het maar, hij baalt nu al dat de auto straks weer terug moet.
Toen we de auto eenmaal in ontvangst hadden genomen zijn we eerst maar eens op zoek gegaan naar een plekje om te ontbijten, want dat hadden wij nog niet gedaan.
Eenmaal weer terug in de auto was het wennen wennen en nog eens wennen, voor zowel mamma als pappa, mamma kon niet mee kijken in de spiegels, en vond links rijden helemaal niks, en papa moest in een automaat wat hij normaal niet doet, dus die rem werd toch een paar keer flink ingetrapt, pappa wou dan koppelen, maar ja die heeft een automaat niet.
onderweg naar Pai over de weg met duizend bochten (nou echt wel) overleeft maar het stuur heeft geen 2 meter rechtuit gestaan van de ene bocht gelijk in de andere 60 km lang waar je max 50 per kon halen, maar wel door een gebied WAUW wat mooi hier. Na flink zoeken uiteindelijk ons hutje Pai Chan gevonden en wat een geweldige keuze ! we kijken aan de ene kant uit over de rijst velden en aan de voorkant tot grote vreugde van de kinderen op het zwembad.
Daar hebben ze dan ook eerst even flink gebruik van gemaakt.
Even lekker gegeten en daarna heerlijk genieten op onze veranda, waar je elkaar bijna niet kan verstaan door de geluiden van de gecko's en de kikkers, HEERLIJK.
Er zijn een paar foto's geplaatst, maar ze staan geloof ik onder het vorige verslagje (over het telefoonnummer)
Tot snel allemaal weer
wij gaan de luiken sluiten voor vandaag
Dikke kus van ons uit Pai

• 05 Augustus 2010 - 18:21

Papa En Mama:

Tjeetje wat gaaf zeg als we dit allemaal lezen!En wat leuk om al wat foto`s te zien,we zijn blij dat jullie het zo naar de zin hebben en dat alles tot nu toe zo lekker gaat!Goed gepland Lin!!Beetje gebaald zeker hè lin dat je niet in de spiegels kon kijken hihihihihi en Pas jij zeker blij dat ze zo niet mee kon rijden hahahaha!!!!Leuk dat de kinders er zo van genieten kun je van de koppies aflezen! En wat een regen is er gevallen zeg! We hopen dat jullie verders goed weer krijgen!Dag schatten geniet maar met volle teugen van wat er nog komt we kijken weer uit naar het volgende verhaal!!Dikke kus voor jullie 4tjes xxxx

• 05 Augustus 2010 - 20:56

Pa En Ma Cordes.:

hoi jullie viertjes,wij zijn blij dat ook de kinderen het naar hun zin hebben,heel byzonder wat een onderneming,en wat mooi dat we alles kunnen volgen,de fiets tocht was wel een hele belevenis he kan het mij nog zo voor de geest halen jullie haden veel regen wij de drie waterdagen geweldig en dan de trein mooi he vergeet je nooit weer .wat de auto bereft als jullie thuiskomen om even af te kicken neem jullie maar een dag de urban mee zelfde kwaliteit alleen wat zuiniger zonder zoveel bochten .groeten en knuffels van ons voor jullie wij reisen met jullie mee in mijn fantasie .

• 07 Augustus 2010 - 08:13

Rob, Sab & De Kids:

Hoi daar in het verre Thailand,

Wat geweldig om jullie zo te kunnen volgen! Krijgen nu wel een beetje spijt hoor dat we niet mee zijn....ha, ha. Kunnen ook wel op de foto`s zien dat de kinderen het naar hun zin hebben, wat een ervaring! Met jullie Chester gaat het erg goed, de rust in huis is wedergekeerd. De kans op puppy`s is voorbij. Zijn benieuwd naar jullie volgende verhaal.

Veel liefs en kusjes van ons,
    Robert, Sabine, Danique en Linden. En natuurlijk pootjes van Jut & Jul.