Weer terug naar pai - Reisverslag uit Pai, Thailand van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu Weer terug naar pai - Reisverslag uit Pai, Thailand van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu

Weer terug naar pai

Door: familiecordes

Blijf op de hoogte en volg Pascal Linda Senna en Madée

09 Augustus 2010 | Thailand, Pai

vandaag vroeg op.
We gaan naar het "bedelen" van de monikken kijken en dat is elke dag tussen 6 en 7 uur s'ochtends.
Dit was wel heel bijzonder om te zien
ze lopen in rijen langs de straten waar de inwoners van het dorp de monikken eten en drinken geven in een speciale bak die ze om hun nek dragen, dit gaat gepaard met bidden en zingen en is erg indrukwekkend om te zien
Hierna door naar de ochtend markt waar de kids met hun neus dicht overheen liepen, het rook er niet echt lekker.
We hebben nog deeg beignets oid gekregen van een meneer die ze stond te bakken, maar die van madée was nog een beetje heet en die gilde de halve markt bij elkaar, die man (en wij) schrokken ons de blubber, het arme kind hat nog net haar vingers niet verbrand.
Ze vonden ze gelukkig wel heel lekker en we hebben er ook gelijk een paar voor onderweg mee genomen.
nog een trosje bananen gehaald voor onderweg en even ontbeten en we zijn weer op weg gegaan.
Nog even kijken bij de wat doi kong moo, de tempel op de berg en daarna verder richting Pai.
Hier in het countryside resort lekker gerelaxed, gezwommen en een middagdutje gedaan tijdens het bijna dagelijkse regen uurtje.
S'avonds weer bij ons favoriete restaurantje gegeten en we zijn naar de fisch spa geweest
Hier zitten allemaal visje in een bak die de dode huid van je voeten eten.
Heel grappig! Senna heeft het even geprobeerd, maar het kietelde te veel en Madée keek liever
Na het kwartiertje knabbelen waren onze voeten weer als nieuw...
Daarna richting de massage salon voor een thase massage, heeeerlijk...
de kinderen vonden het zelfs lekker en erg grappig hoe pa en ma in een kronkel gelegd werden.
Nog evenw at gedronken bij het meest relaxte barretje van pai met kussentjes op de grond en nu lekker m'n bedje in, want morgen gaan we naar het zuiden van Thailand vliegen.
eerst met de auto weer terug naar Chiang Mai waar we om 13.10 het vliegtuig nemen naar Phuket (2 uur vliegen) en dan met de auto naar Khao sok NP
Dus weer een drukke dag voor de boeg
slaap lekker allemaal en tot de volgende keer maar weer

• 09 Augustus 2010 - 17:43

Papa & Mama,:

Een hele goede vlucht en geniet van deze volgens mij voor jullie, onvergetelijke vakantie.

kusjes, papa en mama

• 10 Augustus 2010 - 06:18

Fam. Nobbenhuis:

Hoi fam. Cordes
    Wat ontzettend leuk om jullie vakantie avontuur zo te volgen.Wij zouden het jullie zeker niet na doen.Fabian vind het leuk om de fotos te kijken.Wij wensen jullie nog een fijne tijd.Groetjes fam. Nobbenhuis

• 10 Augustus 2010 - 13:43

Pa En Ma Cordes :

ook dit verslag kreeg ik s,avonds laat ,beter laat dan nooit ,hoi allemaal nu lekker even een massage er tussen door heb je wel nodig zo af en toe wij wensen jullie alvast een prettige vlucht morgen nee eigelijk vandaag en hopelijk is het volgende verslag wel op tijd welterusten en tot later Groeten uit Losser knuffels hoi