Hellfire pass en dodenspoorlijn - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu Hellfire pass en dodenspoorlijn - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu

Hellfire pass en dodenspoorlijn

Blijf op de hoogte en volg Pascal Linda Senna en Madée

13 Juli 2013 | Thailand, Kanchanaburi

Vanmorgen ging de wekker al om 6 uur.
We hebben eerst even lekker ontbeten met uitzicht op de river Kwai, een heerlijke plek om de dag te beginnen.
Om 8 uur kwam de taxi die ons naar de Hellfire pass zou brengen.
Met een koptelefoon en een apparaatje die ons precies vertelde wat er daar allemaal heeft afgespeeld hebben we de 2,5 km door de pass gelopen.
Het was heel indrukwekkend om te zien hoe oa de Nederlanders daar met hamer en bijtel de rotsen hebben uitgehakt voor de aanleg van de Birma spoorlijn.
Ze mochten 3 keer per dag een lepel rijst eten en hadden allemaal ziektes onder de leden, maar moesten doorwerken,als ze dit niet deden kregen ze slaag met bamboe stokken.
Ze kregen pas een dag rust als ze minimaal 80% bloed bij de ontlasting hadden, echt onvoorstelbaar!!!! En dat in de hitte, de brandende zon of de stromende regen, dag en nacht!
Aan het eind van de pass werden we opgewacht door de taxi die ons naar de Sai Yok waterval heeft gebracht. Daar hebben we even bij de waterval gekeken en hebben we heerlijk lokaal gegeten.
Begin van de middag zijn we naar Nam Tok gereden waar we op de trein zijn gestapt naar Tha Kilen, en zijn we dus over de dodenspoorweg en de houten brug gereden.
Het was allemaal helemaal super.
Toen we weer in het resort waren hebben we nog even lekker gezwommen en na de douche zijn we even gaan eten in Kanchanburi.
Het was een interessante dag.

• 14 Juli 2013 - 12:56

Rob En Mary:

Dat zal zeker interessant geweest zijn wat een verhaal zeg! Oma`s broer oom Tom heeft ook aan die spoorlijn gewerkt vreselijk!!! Nam Tok zijn wij ook geweest dat vonden we prachtig!Als ik mij goed herinner kraakte die brug!!Fijn om te lezen dat jullie het naar de zin hebben ben al weer nieuwsgierig naar jullie volgende bericht!Geniet maar lekker en dikke kus van ons xxxx

• 14 Juli 2013 - 22:34

Henk En Gerrie Cordes:

Na een dag uit fietsen te zijn geweest en nu pas thuis komen hebben wij vol interesse jullie dag verslag nog even gelezen en jullie foto,s bekeken leuke foto,s de bel van Senna en broer en zus in de trein oke genieten ten top daar heb je tenslotte ook vakantie voor de river kwai daar heb ik zelf een zwak voor ik zie het nog zo voor me prachtig dit alles laat wel een indruk achter .
    ga nu zelf naar bed en morgen weer verder oke doe kalm aan en geniet gewoon verder
    groeten opa en oma cordes