Permai rainforest - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu Permai rainforest - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu

Permai rainforest

Blijf op de hoogte en volg Pascal Linda Senna en Madée

10 Juli 2014 | Maleisië, Kuching

Permai rainforest

Net na het ontbijt werd ons een mooie green viper laten zien door iemand van het restaurant, wauw,die zijn gaaf zeg!Maargoed dat je niet door hebt dat je er zo vlakbij zit te eten!
We zijn de dag begonnen met een trail bij Permai rainforest.
We hoopten op het zien van apen en evt wat mooie insecten.
Het was een geweldige trail, waar we vaak over allerlei bomen moesten klimmen en over hang/touw bruggen moesten lopen en van droog gelopen watervallen moesten klimmen. We hebben het dus echt super gehad,maar geen dier gezien… geen aap,geen insecten …niets,zelfs geen vogel!!!
Onvoorstelbaar! Maargoed,het was wel heel leuk dus wat maakte het uit.
Toen we terug kwamen zijn we de was gaan doen,in het dorpje staat een wasmachine waar je tegen een kleine vergoeding gebruik van kan maken.
Om de tijd te doden zijn we ondertussen even lekker gaan eten en drinken en daarna was de was ook klaar.
De middag hebben we doorgebracht aan een lekker strandje,helemaal voor ons alleen.
De nodige zand is weer verschept…
Daarna lekker douchen..tot Pascal naar binnen kwam dat we heel snel moesten komen…
Er zaten silverleaf monkeys! Super gaaf,heel dichtbij en helemaal niet erg bang.
De hele trail dus gelopen en dan zie je je ze gewoon zo…haha.
Daarna terug naar het huis, om ons verder klaar te maken voor het eten.
Toen we naar de foodcourt liepen was Madée een beetje nukkig en liep wat boos vooruit, ineens begon ze te schreeuwen als een speenvarken, ze had op de staart van een slang gestaan!!!! Hoe krijg je het voor elkaar!! Godzijdank was ze niet gebeten en was zowel zij als de slang enorm geschrokken, het slangetje (het was een kleintje) kroop langzaam de bosjes in en Madée stond te trillen op haar benen, net als wij, je schrikt je toch de blubber…
Na het eten de tassen weer ingepakt want morgen vertrekken we naar Mulu np en moeten we onze mooie boomhut weer verlaten.

• 13 Juli 2014 - 08:52

Rob & Mary Reintjes:

Loop je je daar suf voor, maar ja de natuur is prachtig en later werden jullie gelukkig beloond met de opmerkzame Pascal, die de silverleaf apen traceerde. Madée niet zo nukkig meer doen, want daar komen slangen op af, hahaha.
    xxxxx papa & mama (opa & oma).

• 17 Juli 2014 - 09:55

Marcia Eric En De Kids:

Djeez, ik lees even bij hoor, paar drukke weken hier, maar gelukkig begint ook hier morgen de vakantie voor de kinderen! Jemig wat zullen jullie en vooral Madée geschrokken zijn toen ze op de slang trapte, achteraf kun je er (waarschijnlijk...zou ik wel hebben denk ik) wel om lachen, omdat het gelukkig goed afgelopen is, maar inderdaad, op dat moment voel je je even niet happy natuurlijk!

Ik hoop dat jullie nog lekker even genieten van de mooie avonturen! Ik lees weer lekker mee. xxx Mars