Bounty eiland en schildpadden uitzetten - Reisverslag uit Kota Bharu, Maleisië van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu Bounty eiland en schildpadden uitzetten - Reisverslag uit Kota Bharu, Maleisië van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu

Bounty eiland en schildpadden uitzetten

Blijf op de hoogte en volg Pascal Linda Senna en Madée

18 Juli 2014 | Maleisië, Kota Bharu

Vanmorgen weer heerlijk genoten van de hagelslag en de rest van het ontbijt ;-) .
Vanmorgen zouden we het rustig aan doen en even lekker met de kids het zwembad induiken voor we tegen 12 uur opgehaald zouden worden voorde boot naar de Perhentians.
Tot ik door iemand aangesproken werd dat er iemand in de tuin liep die naar mij zocht.
Het was de chauffeur die ons naar de jetty in Kuala Besut zou brengen, de beste man liep er al vanaf 8 uur vanmorgen.
Hier ging dus even iets niet zoals het gepland was.
We hebben snel ingepakt en konden de boot van 11 uur nog halen ipv de boot van 14.30 uur.
We hebben dus de hele middag lekker op het strand doorgebracht.
Het is prachtig hier!
Spierwit strand met aquablauw water…
We zijn uiteraard gelijk met onze snorkels het water ingesprongen en er waren prachtige koralen en vissen te zien.
Papagaai vissen,blue spotted stingrays en Pascal heeft de eerste blacktip rif haai inmiddels gespot.
Na de douche zijn we lekker gaan eten.
Iedereen blijkt hier zo’n beetje het buffet geboekt te hebben behalve wij.
Wij konden heerlijk alacarte uitzoeken en hebben genoten van gebakken vis en hamburgers met patat,dat was echt genieten na alle rijst en noodles.
Vanavond om 20.30 uur was de uitleg over hoe alles hier werkt met de schildpadden.
We zijn hier oa voor het turtle conservator project.
We vielen gelijk met onze neus in de boter,want vanavond werden er 2 nesten pasgeboren schildpadden (green turtles) vrijgelaten in de zee.
Ze hadden 2 lange palen bamboe op het stand gelegd en aan het einde van de palen aan de kant van de zee was een klein rood licht dat er voor zorgde dat ze naar de zee zouden lopen.
Op het moment dat de eerste de zee bereikt had mocht de lamp niet meer aan omdat ze anders gedesoriënteerd zouden raken. Toen de 30! Schildpadden de zee bereikt hadden kon je je opgeven om wakker gemaakt te worden,mocht er een schildpad aan land komen om eieren te leggen. Uiteraard staan wij op die lijst, dat zouden we niet willen missen.
Het is nu hoogseizoen wat dat betreft en er komen gemiddeld tussen de 1 en 3 schildpadden per nacht hun eieren leggen, maar het gebeurd ook best weleens dat zwe niet komen.
Fingers crossed, we zullen zien..

• 20 Juli 2014 - 09:49

Rob & Mary Reintjes:

Zo weer aan de hagelslag, ik had niet anders verwacht. Nou liep de planning even anders, maar dat was zo te lezen geen bezwaar met die prachtige zee op de Perhentians. Lekker snorkelen en ontdekken en geen buffet maar a la carte. Jullie genieten met volle teugen. Ben benieuwd of je nog wakker gemaakt wordt voor de eierleggende schildpadden.
    xxxxxxxx papa & mama