Aktieve vulkaan, traditionele dorpjes en rijst - Reisverslag uit Ruteng, Indonesië van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu Aktieve vulkaan, traditionele dorpjes en rijst - Reisverslag uit Ruteng, Indonesië van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu

Aktieve vulkaan, traditionele dorpjes en rijst

Blijf op de hoogte en volg Pascal Linda Senna en Madée

29 Juli 2016 | Indonesië, Ruteng

Al hele vroeg ging de wekker en even over 6en zaten we aan het ontbijt (die hier van 6 tot 7.30 is ...) daarna zijn we richting de Ranaka vulkaan gereden waar we met 3 ojeks (brommertjes met chauffeur) naar boven gingen rijden. Met een behoorlijke hobbelweg gingen we behoorlijk de hoogte in en we konden de krater al zien roken. Ook hier weer geweldige uitzichten. De kids vonden het geweldig op die brommers. Omdat de lucht wat ijler werd, konden ze het niet meer aan en moesten we lopen. Pfff dat ging kanp stijl omhoog. Jammer genoeg waren er wat wolken die roet in het eten gooide en konden we van bovenaf geen mooi uitzichg zien. Maar we hadden het leuk dus wat maakte het uit. Op de terugweg reden we nog langs een zoetwatermeertje en uiteindelijk waren we een ruime halve dag zoet met de vulkaan. (laatste uitbarsting in 1988)
Na de lunch zijn we richgting Ruteng P'u gereden. Een traditioneel dorp van de Mengarrai. Hier kregen we uitleg over de gewoonten en tradities van dit volk. Heel anders als de vorige dorpen die we gezien hebben, het leek wat moderner en aangepast aan de tegenwoordige tijd.
vanmiddag hebben we door de rijstvelden gewandeld. Ik heb werkelijk nog nooit zulke mooie rijstvelden gezien. Overal waar je keek in allerlei lagen en kleuren. Zo gaaf om over de dijkjes van klei te lopen! De mensen die er bezig waren keken wel een beetje raar op toen ze ons er doorheen zagen banjeren hihi.
De rest van de middag zijn we in het klooster gebleven. Een beetje lezen, kletsen en luisteren naar het zingen van de nonnen. Als ze dat in Nederland zo zouden doen, zouden er vast meer mensen naar de kerk gaan ;-)
Nu nog even lekker eten in een gezellige warung hier in Ruteng samen met Sipri. Hij gaat morgen weer naar Maumere voor zijn volgende gasten en wij gaan met familie van hem via de spinneweb rijstvelden naar Labuan Bajo.

• 29 Juli 2016 - 18:24

Rob Reintjes:

Hoi Kids,
    Wat een geweldige belevenissen weer. Leuk zo'n brommerritje, dan zie je lekker veel. Jammer van de bewolking boven op de vulkaan, maar ja dat mag de pret niet drukken. Als ik het zo lees dan zijn de rijstvelden nog mooier dan in Bali en die zijn al zo mooi. Nou afscheid van Sipri en dan weer op weg naar nieuwe avonturen, wij zijn zeer benieuwd.
    groetjes, papa & mama (Rijswijk).

• 29 Juli 2016 - 19:19

Opa Cordescordes@kpnmail.nl:

Hai fam ik baal als een stekker jullie gelukkig niet zo te lezen ik kan de laatste berichten niet versturen het blijkt dat ik dit nu via foier weer moet doen als het goed is hebben jullie een bericht gekregen met alleen test er op had ik jullie bedankt voor de mooie foto.s en geschreven berichten ik vind ze allemaal geweldig dan wil ik het versturen en weg is mijn brief zonder verstuurd te zijn heel erg kloten hopelijk gaat het nu wel weergoed mooi dat jullie samen nog steeds weer genieten van toch wel weer nieuwe dingen madee weer beter goed hoor meid laat zien dat je een bikkel bent en Senna jij bent je vader toch wel te snel af in het water hè wat een verhalen straks ga gewoon zo door vier dikke knuffels voor jullie allen en tot de volgende verslag groeten opa en oma cordes