naar het platteland - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu naar het platteland - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu

naar het platteland

Blijf op de hoogte en volg Pascal Linda Senna en Madée

14 Augustus 2012 | Sri Lanka, Sigiriya

Vanmorgen zijn we begonnen met een ossen kar ritje.
Met een karretje achter de os zijn we door een stuk bos gereden naar een rivier en hiervandaan zijn we met een boot naar de overkant gevaren.
uiteraard ging dit niet helemaal zonder slag of stoot, want we liepen vast....
We hadden een heel oud mannetje als peddelaar en die moest ons dan los gaan wrikken van de zandbank.
Het lukte niet echt dus Pascal heeft maar even geholpen.
Aan de overkant kwamen we bij een boerderij en de boerin liet ons zien hoe ze woonde en ging op een traditionele manier voor ons koken.
Alles werd ter plekke vers bereid, zelfs de rijst moest nog van zijn jasje ontdaan worden, kokosnoot en sambal werden ook vers klaargemaakt.
Het werd roti met kokossambal.
Mmmmmm heerlijk.
Hierna zijn we met de tuktuk teruggebracht naar het beginpunt en zat de tocht erop.
We zijn nog even bij een hout snij fabriekje geweest en daarna hebben we een olifantentochtje gemaakt (die was overigens bagger!)
Maar de kids vonden het leuk ;-) gelukkig.
S'middags heerlijk genoten van het zwembad en lekker samen gespeeld.
S'avonds alweer de tassen ingepakt voor het vertrek naar de volgende bestemming.... Kandy

• 15 Augustus 2012 - 18:50

Papa & Mama:

Hoi Luitjes,
    Leuk weer zo'n belevenis en ECHT lekker eten gaat nu dus toch prima lukken. Die oude man mag blij zijn dat de ook niet meer zo jonge Pascal hem kon helpen,hahaha, grapje. Pas, je zal inmiddels wel een mooie serie foto's hebben geschoten, ik ben zeer benieuwd. Fijn dat de kinders het naar hun zin hebben, automatisch hebben papa en mama dan een prima vakantie, althans zo ervaarden wij dat vroeger. Nou veel plezier in Kandy, jullie zullen vast wel de tempel van de tand bezoeken....probeer maar eens een foto van de heilige ruimte met de tand te maken, dat zal niet meevallen.....Nou veel plezier daar en ik wacht met spanning op jullie verdere belevenissen.
    xxx papa & mama.

• 15 Augustus 2012 - 20:40

Henk Cordes:

Hoi vakantie gangers .

Nu weten jullie ook hoe lux wij eigeijk leven in ons kikkerlandje maar er even met de neus er op gedrukt worden is niet verkeerd maar het eten hoeft er niet minder lekker om te smaken eten Senna en Madee
    er ook net zo lekker van of vragen ze om een frietje neem aan van niet en zon tochtje achter een os is ook wel biezonder maak je ook niet elke dag tegen wou senna nog het water niet in om de boot vlot te trekken ik hoor hem al zeggen wacht maar doe ik wel even pap in ieder geval ee hoop plezier samen daar gaat het toch om he en Linda neem je een paar recepten van het platte land mee leuk om te experimenteren oke veel plezier in Kandy en tot de volgende beleefenis .lieve groeten en knuffels van af deze kant voor jullie allen en voor Senna en Madee met de beesten boel gaat het heel goed. Opa en Oma Cordes

• 16 Augustus 2012 - 06:36

Raymond:

Hey hey luitjes Sigiriya rots lekker met al die wespen, dat was tien jaar geleden ook maar in mindere mate volgens mij. En morgen naar Kandy, als ik mij goed herinner zit daar een mega grote houtsnij shop en kun je daar ook naar een optreden, met allemaal trommels dat vondt ik toen wel leuk.
    Nou ik zie t volgende bericht wel weer veel plezier nog.

Gr. Raymond

• 20 Februari 2016 - 15:37

Hoi, even een vraagje tussendoor, kon dit niet gevonden krijgen tot nu in het verslag.
    Hoe oud waren jullie kinderen? wij gaan dit jaar met 2 jongens van bijna 4 en net 6 voor 4 weken backpacken.

Groeten
    Leon