Galle en een heleboel golven - Reisverslag uit Unawatuna, Sri Lanka van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu Galle en een heleboel golven - Reisverslag uit Unawatuna, Sri Lanka van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu

Galle en een heleboel golven

Blijf op de hoogte en volg Pascal Linda Senna en Madée

29 Augustus 2012 | Sri Lanka, Unawatuna

vanmorgen zijn we met de tuktuk naar galle geweest. We zijn naar de nederlandse kerk geweest en we hebben langs het fort gelopen.
Ook zijn we even naar de vuurtoren geweest.
Daarna maar eens richting het station gegaan, omdat we morgen richting Negombo gaan, en dat wordt een flinke rit, we moesten eerst eens even kijken hoe laat de trein gaat, dat wordt een vroegertje morgen want de trein vertrekt om 7.25 uur naar Colombo en het is hier zeker aan te raden zo'n 3 kwartier van te voren aanwezig te zijn omdat je het anders helemaal kan schudden als je een plekje wil hebben, dus morgen om 6.30 zitten we alweer in de tuktuk.
Op de terugweg reden we langs de haven van galle en zagen gigantische golven, zo hebben we ze hier nog niet gezien, bijna een beetje eng als je weet wat zich hier allemaal afgespeeld heeft tijdens de tsunami.
Aangekomen bij ons guesthouse was het niet veel anders, wat een golven !!!
Nu weet ik ook waarom onze kamer op palen staat,de golven waren zo ver op het strand dat ze gewoon onder ons huisje zaten.
Wel heerlijk om naar te kijken hoor die gigantische golven, en er zitten hier ook en heleboel schildpadden voor de deur, die je steeds boven water ziet komen, zo hebben we ons wel de rest van de middag vermaakt.
De spullen weer klaargezet voor morgen, want dan gaan we met de trein via de westkust weer terug naar Waikkal.
Vanavond nog even lekker bij de rotti shop in Unatwatuna gegeten, en daarna lekker naar bed, want we moeten morgen weer eens vroeg op.