olifanten olifanten en nog eens olifanten - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu olifanten olifanten en nog eens olifanten - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu

olifanten olifanten en nog eens olifanten

Blijf op de hoogte en volg Pascal Linda Senna en Madée

15 Augustus 2012 | Sri Lanka, Kandy

Vandaag zijn we om 6 uur vertrokken richting kandy.
Sampath had vandaag wat meer haast als normaal en we begrepen niet goed waarom.
Toen we eenmaal bij onze eerste stop aankwamen begrepen we waarom.
We wilden bij Pinawela graag de olifantjes de fles geven en er bleken maar 20 kaartjes voor verkocht te worden en die zijn normaliter binnen 5 minuten allemaal verkocht.
We hadden nog net geluk , en we hadden nog 2 kaartjes kunnen bemachtigen.
De olifanten stonden al klaar en we kregen een grote ouderwetse melkfles met een grote speen erop en die mochten we geven.
De kids vonden het geweldig!
Jeetje wat drinken die dieren snel zeg! een paar klokken en leeg was de fles.
Daarna zijn we gaan kijken naar het baden van de olifanten en dat was echt geweldig!
Ze liepen met z'n allen (ongeveer 50 stuks) door een winkelstraatje naar de rivier en daar konden ze lekker badderen, hier hebben we echt een hele tijd lekker naar staan kijken en van genoten.
We vonden dit alle 4 echt super!
Daarna reden we door naar het Millenium elephant foundation. Daar hebben we met z'n 4 tjes met een paar halve kokosnoten een olifant gewassen, dat was een geweldige ervaring, de olifant werd de rivier in begeleid en ging er eerst eens als een hondje lekke in het water zitten en liet zich daarna echt ploffen in het water.
Hij ging er echt helemaal voor liggen en je kon aan z'n oogjes zien welk plekkie hij het lekkerste vond, dan gingen net als bij een hondje z'n oogjes een beetje dicht.
Wat machtig om zo dicht bij zo'n groot dier te zijn en dat die dan ook gewoon zit te genieten....
Daarna gingen we verder richting kandy en hebben we een kruiden tuin bezocht, hier lieten ze zien hoe allerlei kruiden groeiden en wat je er allemaal mee kan doen. De kids vonden het kleine puppytje van een paar weken oud die er rond hobbelde een stuk interessanter maar daardoor konden wij weer mooi kijken, alles heeft zijn voordelen ;-)
Ook hebben we hier nog een massage gehad en die was niet verkeerd.
Madée haar hoofd werd nog even gemasseerd en dat vond ze een hele ervaring. Senna wilde niet, die kijkt altijd liever...
Daarna door naar ons volgende hotel, dit zou Jungle tide worden, maar de chauffeur vond de rit er naartoe te veel van het goeie en heeft een ander hotel geregeld, we sliepen in Serene garden hotel. net buiten het drukke gedeelte van kandy.
S'avonds zijn we naar de tempel van de tand geweest,hier word de tand van boeddha bewaard achter een deurtje in een doosje. Van te voren hebben we lotus bloemen gekocht om aan boeddha te offeren en daarna zijn we in de rij gaan staan om dat beroemde doosje te zien.Mijn hemel wat een poespas , nou ja we hebben het gezien zal ik maar zeggen ;-)
We hadden de chauffeur een avondje vrij gegeven en we zijn hierna zelf even lokaal gaan eten, dit was hartstikke lekker, en die rekening erna was nog veel grappiger hahahaha, dat moeten we vaker doen...
daarna terug met de tuk tuk.
het was even schrikken toen we een kat onder het voorwiel kregen, ik dacht echt dat dat ding omkukelde... dat viel gelukkig mee, maar voor de kat liep het minder goed af zeg maar.
En oja ook wel even grappig om te vermelden hoe sarcastisch ons o zo lieve dochtertje soms kan zijn. Ze zong hierna poesje mauw kom is gauw ik heb een wiel voor jou, niet te geloven toch!!!! Dat heeft ze echt van haar vader ;-)
hierna weer heerlijk geslapen in ons hotel

• 19 Augustus 2012 - 10:39

Papa En Mama:

Hoi kids
    Wat een gave foto`s !!!! die olifanten dat is echt een gelukstreffer en dan ook nog scherp op de plaat geweldig! en wat zijn die nesten van de wespen apart zeg! je ziet gewoon dat jullie echt genieten we zijn weer benieuwd naar het vervolg.
    xxxxx papa en mama