Het begin van onze rondreis - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu Het begin van onze rondreis - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu

Het begin van onze rondreis

Blijf op de hoogte en volg Pascal Linda Senna en Madée

12 Augustus 2012 | Sri Lanka, Sigiriya

Ik zit hier nu in een achteraf kamertje van ons hotel dit verslagje te schrijven, er is hier geen wifi oid te krijgen en ik mocht wel even gebruik maken van hun computer, dus dan maar even zo...
Vanmorgen zijn we na een lekker ontbijtje opgehaald door onze chauffeur van gourgeous lanka tours.
Zijn naam is Sampath en hij is 32 jaar, hij komt over als een leuke bescheiden man.
We zijn met hem in 3,5 uur naar de Dambulla grotten tempels gereden.
Hier hebben we de tempel bekeken, deze bestaat uit 5 grotten en elke grot vertelt zijn eigen verhaal en heeft zijn eigen boeddha beelden.
Maar voor we bij de grotten aankwamen moesten we 300 treden omhoog klimmen.
Onderweg werden we vermaakt door allerlei aapjes, en de nodige verkopers ;-)
Omdat het zondag is waren er ook veel locals die offers brachten aan de boeddha beelden, dit was erg mooi om te zien.
De kinderen waren vooral erg onder de indruk van alle bloemen die zij in de grotten neergelegd hadden.
Na al die trappen was het wel eens tijd om de innerlijke mens eens van iets lekkers te voorzien, en zijn we even lekker gaan eten.
Eindelijk lokaal eten, en het was verbazingwekkend lekker.
Hierna zijn we doorgereden naar ons volgende hotel.
Ditmaal zijn we te vinden in hotel Kassapa lions rock.
Een mooi hotel waarbij we uitzicht hebben vanuit het zwembad op de bekende Sigiriya rots.
We hebben hier een mooie kamer met, wederom, een open lucht douche.... en tot grote vreugde van de kids een lekker bad.
Eerst zijn we maar eens lekker gaan zwemmen in het lekkere zwembad.
Daarna weer lekker gegeten en omdat we morgenochtend vroeg op moeten gaan we maar eens lekker op tijd ons bed in .....

foto's uploaden lukt hier niet echt dus dat wordt over een paar dagen geplaatst

• 13 Augustus 2012 - 18:23

Mama En Papa:

Hoi lieffies!

Dat is weer een leuk verslagje en zeker als je dat in een achteraf kamertje hebt gedaan hahahah,leuk ook dat de kids het allemaal interesant vinden!Ja de mensen zijn daar wel erg aardig allemaal maar blijf altijd op je hoede voor de aanhoudertjes daar en dan bedoel ik de verkopertjes groot en klein! Leuk dat je zo`n leuke vlotte chauffeur hebt! Mooi hè die sigiriya rots gaaf dat jullie daar uitzicht op hebben een schitterende omgeving!Die rots heeft wel wat meer treden dan 300 hahahahaha . Lekker locaal gegeten dus vonden senna en madèe het ook lekker? Nou lieverds jullie gaan nog heel wat mooie dingen zien dus graag weer een vervolgverslag!!

Speciaal even voor senna en madèe,

Dag senna en madèe opa en oma hoorden van papa en mama dat jullie heel lief zijn en goed luisteren en alles heel mooi vinden! we hebben jullie foto`s gezien en jullie worden al een beetje bruin zag ik! En hebben jullie ook al mooie foto`s gemaakt vast wel!! Nou lieverds heb nog maar veel plezier en doe even de groeten aan de apen daar hahahha hele dikke kus van opa en oma xxxxx

• 13 Augustus 2012 - 22:49

Henk Cordes:

hallo kinderen wij zijn blij dat jullie het zo naar je zin hebt,en dat er zoveel mooi/s is ,maar het mmoiste is hier in onze dierentuin,de konijntjes groeien als kool de schilpadden liggen heerlijk te zonnen,ook bij ons is het mooi weer, wij wensen jullie nog veel plezier,wij volgen de mooie verslagen ,een dikke knuffel voor alle vier en genieten maar liefs pa en ma cordes.