Ella rock - Reisverslag uit Nuwara Eliya, Sri Lanka van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu Ella rock - Reisverslag uit Nuwara Eliya, Sri Lanka van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu

Ella rock

Blijf op de hoogte en volg Pascal Linda Senna en Madée

10 Juli 2015 | Sri Lanka, Nuwara Eliya

Vanmorgen hebben we genoten van een fantastisch ontbijt op de veranda met uitzicht op de waterval. We kregen heerlijk fruit met curd (buffelyoghurt)
toast met ei en jam en thee.
Vanmorgen even een gids geregeld die met ons mee zou lopen naar Ella rock en om 9 uur stonden we klaar om te gaan. De wandeling begon over het trein spoor. Het is voor ons heel vreemd om over de bielzen te lopen en aan de kant te gaan als de trein eraan komt, maar hier is het heel normaal.
Bij de eerste "afslag" liepen we over de waterval (tegenover onze homestay) naar het begin van de berg. Over de eerste theeplantages ,met theepluksters, door de bossen naar boven. Mijn god wat een klim!!
Puffend en hijgend als een een locomotief kwamen we na ruim twee uur klimmen boven en het was het allemaal waard. Wat een uitzicht!! Ella gap in zijn geheel bekijken, geweldig!!! Boven hebben we even lekker uitgepuft en een flinke fles water burgemeester gemaakt, want we moesten ook weer terug. Dat ging trouwens een heel stuk gemakkelijker, maar sommige delen waren zo stijl dat je echt wel even goed moest uitkijken. Gelukkig hadden we allemaal onze stevige wandelschoenen aan,anders had het nooit gelukt.
Tegen 13.00 uur waren we terug en hebben genoten van een ijskoud colaatje op het terras en daarna zijn we richting Ella gelopen met de was, want dat werd ook hoog nodig tijd.
sampath kwam ons daar ophalen en we zijn naar de nine arch bridge gereden. Deze brug heeft dus negen bogen en zijn gemaakt in een tijd dat er nog geen moderne apparatuur was. onvoorstelbaar wat ze toen al konden maken.
Sampath wilde ons nog wel naar vanalles en nog wat meenemen, maar we waren alle vier helemaal klaar met dingen doen en we wilden lekker relaxen. Op naar de massagesalon (nou ja hut...) de kids kregen allebei een lekkere voetmassage en wij de hele rattaplan met alles erop en eraan. eerst een full body massage, daarna een hoofdmassage met warme olie.en tot slot gingen we in een soort doodskist waar je hoofd uithangt, deze werd even lekker opgestookt met hout en we hebben er even lekker alles uitgezweet. Daarna lekker relaxed doorgebracht met kletsen en lekker douchen ed. de kids waren aan het helpen met koken en donderjagen met de kok.
Om 19.30 uur konden we aanschuiven voor alweer een geweldige curry.
Nu even lekker relaxen en morgen gaan we naar Haputale naar de theevelden van Lipton.

• 10 Juli 2015 - 19:09

Rob & Mary Reintjes:

Prachtige belevenissen weer. Wij kunnen ons Ella heel goed herinneren, toen wij er waren zeiden wij: het lijkt het paradijs wel. Wat een geweldige natuur en jullie hebben daar een fantastische wandeling gemaakt, zo te lezen. Leuk dat de kinderen zich prima vermaken en jullie ook de nodige rust inlassen, waarbij jullie mooie relaxmomenten hebben. Zo te lezen gaan de curry's er goed in. Nu op naar de Lipton thee. Veel plezier weer en we houden je berichtgeving in de gaten.
    groetjes, opa, oma/papa/mama.