En weer onderweg.. - Reisverslag uit Nilaveli, Sri Lanka van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu En weer onderweg.. - Reisverslag uit Nilaveli, Sri Lanka van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu

En weer onderweg..

Blijf op de hoogte en volg Pascal Linda Senna en Madée

21 Juli 2015 | Sri Lanka, Nilaveli

Vanmorgen, vroeg uit de veren, het is weer check out time, en de tassen moeten nog gepakt.. Dus geen tijd om uit te slapen.
Gisteren al met Sampath onze chauffeur gebeld om de op pickup tijd te bespreken, wij zelf zouden uiterlijk om half negen willen vertrekken, daar ons een rit van 6 uur te wachten stond, dan heb je ook nog wat tijd daar.
Sampath wou wel heel graag iets later omdat hij vanaf Ella moest komen (ruim 3 uur rijden) wij hebben met behoorlijke tegenzin om 10 uur afgesproken.
Deze ochtend belde Sampath al vroeg met de mededeling dat hij zelf niet zou komen ( en wij hebben speciaal hem geboekt… ) hij zou een andere chauffeur sturen en oja 10 uur red hij ook niet, wij waren niet alleen teleurgesteld maar ook wel best een beetje boos.
Wij waren wel blij dat wij uit Galaxy Lounge vertrokken, alles was goed, het eten ,de bediening, de ligging, de sfeer, het ontbijt, maar ons huisje!!!
Was een OOOooo my god ervaring, het is een huis op palen, en onder het huis de buiten douche en wc, maar waarschijnlijk met aangespoeld hout na de Tsunami door een wel heel dronken zeeman in elkaar gespijkerd, spleten tussen de planken van de vloer van wel 6/7 cm een vloer hoogte verschil van 30 tot 40 cm, kun je voorstellen hoe wij in bed lagen, de deur kon niet dicht dus ook niet op slot, via een luik in de vloer, moesten wij naar beneden om te douchen en voor de wc, met een trap die treden had van 50 cm, binnen in huis moest ik de luiken dicht trappen of open, nee we waren niet verdrietig om hier uit dit hol te vertrekken.
De nieuwe chauffeur kwam om half elf, toen maar gauw vertrokken, na ongeveer 2 uur was ik (Pascal) dan in Nilaveli de andere 4 uur lekker liggen tukken. De rest heeft wel veel gezien onderweg. Heel veel rijstvelden en verschillende dorpjes, maar ook heel veel armoede en een totaal ander plat en dor landschap.
Nu gauw de nieuwe kamer bekijken, kon niet erger dan de vorige, dus altijd goed.
Nagenahira zo heet dit splinter nieuw resort staat op nummer 1 van Tripadvisor, dus benieuwd.
Wij krijgen een kamer op de 2e etage van de 2 das al goed, meteen viel ons oog op schone vloeren, frisse bedden 3 stuks 1x 2 persoons 2 x 1 persoon, een eenarm balkon, schatting 6 a 7 mtr breed en 4 tot 4,5 diep, en de douche … regen douches, ja meervoud 2 grote regen douches naast elkaar, ( gezellig!!!!! ) gaat hier helemaal goed komen.
Nu even eten en dan zien wij morgen wel weer verder.