Dolfijnen en vissers - Reisverslag uit Nilaveli, Sri Lanka van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu Dolfijnen en vissers - Reisverslag uit Nilaveli, Sri Lanka van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu

Dolfijnen en vissers

Blijf op de hoogte en volg Pascal Linda Senna en Madée

23 Juli 2015 | Sri Lanka, Nilaveli

Vanmorgen stonden we om 6 uur keurig aan het strand. We konden nog mooi de zonsopgang meepakken.
We werden opgepikt door een klein vissersbootje en met flinke snelheid stoven we over het water richting Trincomalee. Voor Lovers leap moesten ze vaak voorkomen dus daar begonnen we te kijken.
Het klopte precies want daar zagen we ze ook. Een flinke groep die regelmatig boven water kwam springen en de hele dolfijn soms gewoon boven water kwam. Super! Het waaide jammer genoeg en we werden zeiknat van de golven, maar het was echt gaaf om te zien.
9 uur waren we weer terug en hebben we voordat we naar het strand gingen eerst ontbeten.
Het strand is hier echt heerlijk! Wit en superzacht zand en je kan hier in het kristaal heldere blauwgroene water heerlijk zwemmen. (er staan hier totaal geen golven en het water is heel rustig)
Dat hebben we dus lekker gedaan.
Nillaveli is een vissers strand en om 15.30 uur kwamen de vissers weer hun lijnen uitzetten. Die vissers vonden de kinderen wel leuk en ze mochten mee de zee op om de lijnen uit te zetten, Pascal ging ook even mee en het was leuk om te zien hoe dat gaat. Ze brengen aan 2 kanten lijnen naar het strand en daartussen hangt het net. Deze halen ze dan trekkend in grote groepen weer naar het strand toe en dan blijft de vis dus hangen in het net.
Er zat een enorme kwal bij dit keer, een paar calamaris, een grote rog, 3 kogelvissen,veel sardientjes en een hoop kleine visjes.
Het was heel interessant om te zien hoe ze die lange lijnen binnenhaalden en wat er dan voor vangst was.
Net nog even een beetje gedobbeld met de kids en nu moeten de rugtassen weer ingepakt worden. Morgen worden we om 8.30 uur opgehaald om de lange rit naar Negombo terug te gaan maken. Daar blijven we nog 2 nachten en dan zit het er al weer op. Het gaat weer veel te snel allemaal…. Maar we klagen zeker niet!!

• 24 Juli 2015 - 21:21

Rob & Mary Reintjes:

Hoi luitjes,
    Blij dat jullie weg waren uit dat krot en wat jammer dat Sampath jullie nu in de steek liet....maar goed nu weer in een prachtig onderkomen en veel mooie dingen gezien, boven en onder water. Genieten dus, we zijn zeer benieuwd naar jullie foto's. Nou nog een paar hele fijne dagen gewenst voor jullie de thuisreis aanvaarden. Alvast een hele goede vlucht en behouden thuiskomst. Kusjes voor Senna en Madée.
    Liefs papa 7 mama / opa & oma.

• 25 Juli 2015 - 08:46

Henk En Gerrie Cordes:

Hallo jongelui,wat vervelend dat die man jullie op het laatste moment in de steek liet,maar gelukkig nog goed gekomen,nog een mooie dag gewenst,en een goede reis terug,liefs opa en oma cordes,