Op naar het strand - Reisverslag uit Tangalla, Sri Lanka van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu Op naar het strand - Reisverslag uit Tangalla, Sri Lanka van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu

Op naar het strand

Blijf op de hoogte en volg Pascal Linda Senna en Madée

12 Juli 2015 | Sri Lanka, Tangalla

Vanmorgen om 9 uur werden we opgehaald, de reis gaat naar Tangalle in het zuiden van Sri Lanka.
Onderweg weer van alles gezien, leuke aapjes, dorpjes, watervallen en ook een groepje mensen die onderweg waren naar het kataragama festival.
Zij lopen in ongeveer 3 weken 500 km op blote voeten en soms met zware houten stellages op hun nek naar kataragama. Daar begint de 17e het festival en zij lopen hiernaartoe om de goden te bedanken voor alle goeds die ze voor hen gedaan hebben. Op het festival zullen deze mensen ook dansen met deze stellages en zullen ze zich doorboren met spiesen. We zullen het allemaal gaan zien, want we gaan de 17e hier ook naartoe.
Na 3,5 uur waren we in Tangalle en kwamen we aan bij Mangrove beach cabans. Dat was in een woord WOW!
We hebben hier een geweldige cabana onder de palmen met uitzicht op de zee.
Heel mooi ruim en met een spierwit strand voor de deur.
Op de veranda een superlekker loungebed en een hangmat tussen de palmen.
Hier kunnen we het wel lekker uithouden.
Vanmiddag dus eerst maar naar het strand geweest en de kids hebben al lekker kunnen scheppen.
Het eind van de middag zijn we gaan kanoën in de lagune, maar hebben we niet heel veel gezien. Een paar vogels, 2 varanen en een paar vliegende visjes.
Vanavond hebben we heerlijk gegeten in het gezellige restaurantje op het strand,met de blote voetjes in het zand.
Eindelijk weer van die super lekkere garnalen en vis…mmm
Vanavond nog een dik uur op zoek geweest naar schildpadden,maar die helaas niet gezien. Het is nu bijna 22.30 uur en alles is hier uit en pikdonker, helaas zit er dus geen lekker drankje meer in, dus zo maar lekker ons mandje in..

• 13 Juli 2015 - 16:30

Gerrie:

Hallo lieverds,heerlijk dat jullie zo genieten,ik heb zojuist wat foto s bekeken,en vind ze allemaal even mooi,wat een prachtige verhalen,zou best zelf soms erbij willen zijn,hier is vandaag en morgen regen,en de hele buurt is op vakantie niks aan zo stil,nou Linda je hebt het weer prima geregeld,dikke pluim,knuffels voor jullie ,en nog veel plezier,groetjes ,opa en oma losser,

• 18 Juli 2015 - 17:48

Marcia:

In 3 weken 500 km lopen op blote voeten voor een festival?? Ok, that's it, ik wil niemand meer horen zeggen dat het raar is om sochtends in de rij voor een concert te gaan zitten wachten, hahaha. Respect voor deze mensen!