De levende woestijn - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu De levende woestijn - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu

De levende woestijn

Blijf op de hoogte en volg Pascal Linda Senna en Madée

15 Augustus 2017 | Namibië, Swakopmund

Dinsdag 15 Augustus (20 km)
Vanmorgen stonden we keurig om 8 uur klaar in Swakopmund, waar we opgehaald werden door Tommy. We hebben met hem een living desert tour gedaan.
Met een gek woestijnvrachtwagentje zijn we over de duinen heen gescheurd, supergaaf om te doen.
We hebben verschillende dieren gezien waar hij vanalles over heeft uitgelegd. We begonnen met verschillende soorten kevertjes. Hij liet zien hoe de spinnen overnachten en hoe ze van spinrag tunneltjes maken met rag waar ze hun eten goed in kunnen vangen. Verder zagen we 2 palmato gekko's, die helemaal doorschijnend zijn, je ziet zelfs de ribbetjes nog zitten.
Ook een pootloze hagedis hebben we gezien en vastgehouden (voelt net als een slang) en er heeft een hagedissoort aan Madée haar oor gehangen.
Swakopmund heeft de zee strak aan de woestijn grenzen en dat zorgt ervoor dat er elke middag een mistwolk over de stad heen trekt , wat ook de reden was dat wij een campsite buiten die mistlijn wilde hebben ;-)
Dit zorgt er wel voor dat de planten en dieren op die manier water krijgen, er valt hier namelijk bijna nooit regen.
De tour duurde tot ongeveer kwart voor 2 en Tommy (wat een geweldige leuke vent is trouwens) had ons weer afgezet bij onze auto.
Bij aankomst (uiteraard toen iedereen net weg was) bleek de auto alweer niet te starten. Gelijk hebben we het autoverhuur bedrijf gebeld en binnen no time was er iemand die er even naar kwam kijken. Zoals verwacht bleken we echt een nieuwe accu nodig te hebben en moesten we eerst naar de garage rijden (de auto was weer even opgelapt met startkabels)Daar bleek de accu niet voorradig en deze moest gebracht worden. Ook dit was wee binnen no time voor elkaar en al met al hadden we alles binnen een uur geregeld en de rekening ging gelijk naar het autoverhuurbedrijf, wat een geluk!
Vanaf morgen gaan we ook meer het binnenland in , dus het had geen beter moment kunnen zijn dan hier in de stad.
De kinderen hebben net nog even lekker gezwommen bij de lodge (superdeluxe overigens) en we gaan nu even lekker douchen en eten.
Het internet is hier niet bepaald in overvloed, dus geen idee wanneer het volgende berichtje weer komt, maar hier is alles prima voor elkaar.

• 15 Augustus 2017 - 19:21

Marcia Eric Rick Thijs En Lara:

Hey Cordesjes, leuk om jullie verhalen te lezen. Balen van die accu, maar wat je zegt, beter in de stad dan in het binnenland. Geniet van alle mooie dingen die jullie zien, dikke knuffels van de IJdotjes

• 16 Augustus 2017 - 11:18

Rob Reintjes:

Hoi Kids,
    Mama heeft jullie gisteren een leuke reactie gestuurd, maar wij zien hem nergens terug.
    Hebben jullie deze wel ontvangen?
    groetjes, papa