Boot of geen boot....of toch wel? - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu Boot of geen boot....of toch wel? - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu

Boot of geen boot....of toch wel?

Blijf op de hoogte en volg Pascal Linda Senna en Madée

11 Augustus 2012 | Sri Lanka, Negombo

Vandaag begon een beetje grappig. We hadden gisterenavond even met Myriam (de eigenaresse van ging Oya lodge) besproken of wat wij wilden gaan doen haalbaar was en hoe we dit het beste konden aanpakken hiervandaan. We hadden om 23.00 uur s'avonds nog een chauffeur gehuurd die ons vandaag om 8 uur zou komen ophalen. Met hem nog even overlegd of het verstandig was om eerst te bellen of er een boot was, maar dat was volgens de chauffeur niet nodig.
De goede man was er keurig om 8 uur maar wilde toch nog even bellen of er een bootje was (dat was dus al een beetje vreemd) ja die was er, maar wel een stuk later als de planning was,maar dus geen probleem. Maar hij had de boot nog niet gereserveerd, toen wij zeiden dat hij dit maar even moest doen, belde hij en was de boot dus weg, helaas voor ons dus geen moerastocht vandaag. De chauffeur maar weer naar huis gestuurd, omdat we hem voor kortere afstandjes niet nodig hadden, en maar een tuk tuk geregeld voor een aantal uur.
Deze heeft ons naar de vismarkt in Negombo gebracht. Daar werden we door een grappig mannetje aangesproken en die wilde ons de vismarkt van binnen en buiten laten zien, echt super! Hij wilde graag Engels leren en hij sprak dit ook heel behoorlijk dus het was nog te verstaan ook :-) We hebben de meeste gekke soorten vis gezien, haai tot sardientjes tot mega garnalen en Baracuda's en zwaardvissen en een hele grote manta rog, echt super.
Daarna zijn we naar de lagoon gegaan maar daar was geen behoorlijke boot te krijgen, of alleen voor een hele asociale hoge prijs. De tuktuk driver vertelde dat zijn familie wel een boot had en dat hij ons wel de Hollands kanalen wilde laten zien, zogezegd zo gedaan. Met hem mee naar huis gegaan, onderweg kwamen we langs een bruiloft waar we nog even gekeken hebben, en daarna op de boot gestapt, en een geweldige tocht gemaakt. Heerlijk even een lekker windje door je haren, want de temperatuur is hier behoorlijk, de zon schijnt ook nog dus we zijn ook nog lekker verbrand...
We hebben een heleboel vogels gezien , waaronder de mooie kingfisher vogeltjes. Ook hebben we een heleboel varanen gezien, van hele kleintjes tot hele grote.
Na ons een paar uur goed vermaakt te hebben zijn we terug naar de lodge gegaan en hebben vanmiddag lekker gezwommen.
Vanavond hadden we als voorgerecht trouwens een soort erwten soep (hahaha, logisch toch?) en daarna spaghetti bolognese en een banana split als toetje.
Was allemaal een heel stuk beter te eten als gisteren, maar nog steeds geen lekkere curry :-( maar geduld is een schone zaak.
Morgen worden we opgehaald door de chauffeur van Georgeous lanka tours, die een week bij ons gaat blijven.
En zullen we via Dambulla naar Sigiriya gaan.... wordt vervolgd

• 12 Augustus 2012 - 20:53

Papa En Mama Reintjes:

Lieve Linda, Pascal,Senna en Madée,
    Wat een prachtverhaal en voor ons heel herkenbaar, ik merk dat het 100% genieten is daar (op het eten een beetje na), die foto van Madée....geweldig die tandjes en die grote varaan, super hoor. Ik hoop dat het eten erop vooruit zal gaan, ik ben ervan overtuigd dat de rest je niet gaat tegenvallen. Wij kijken reikhalzend uit naar je verdere avonturen.
    xxxx papa en mama.

• 12 Augustus 2012 - 23:02

Henk Cordes:

Hallo Pascal Linda en Senna en Madee . aller eerst vond ik de foto.s van jullie heel mooi op de schommel '
    verder hebben jullie wel een spannende dag gehad wel niet spelletje ik kan mij er helemaal in vinden ofschoon je moeder de zenuwen er van zou krijgen oke dit avontuur hebben jullie voor gekozen en ik wardeer het met een 10 prima en als de kids het ook zo geweldig vinden prachtig toch ,wij hebben vandaag voor het eerst weer gefietst zo,n 30 km ik heb een electrischefiets geleed het ging prima en we hadden hier prachtig weer ,ik wil de verslagen van jullie elke dag printen maar heb de mogelijk heid nog niet gevonden , vraag als ik een foto hier bij plaatr kunnen jullie die dan ook bekijken ?wacht met spanning weer op het volgende verslag .heel veel reis plezier en avontuur en tot morgen .groeten Losser

• 13 Augustus 2012 - 10:20

Eric Marcia En De Kids:

Hallo reizigers :) Wat leuk om jullie verhalen zo lekker bij te houden, en ik kijk al reikhalzend uit naar de prachtige foto's en verhalen van Sigiriya, vond ik zelf erg indrukwekkend!

Ik ga gelijk even jullie foto's bekijken, lekker blijven genieten en foto's schieten en natuurlijk veel verhalen vertellen!

knuffies uit Puttershoek