apen,warmwaterbronnen en grot en vuurvliegjes - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu apen,warmwaterbronnen en grot en vuurvliegjes - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu

apen,warmwaterbronnen en grot en vuurvliegjes

Blijf op de hoogte en volg Pascal Linda Senna en Madée

21 Juli 2013 | Thailand, Surat Thani

Eergisteren onze laatste nacht in khao sok gehad waar we met een aantal vriendjes de nacht door gebracht hebben, er liep een kakkerlak rond, een flinke spin (z'n ogen gloeide oranje als je de zaklamp erop scheen), een paar duizenpoten en als klap op de vuurpijl vlogen er 3 vleermuizen door onze badkamer. Nou ja wij lagen onder onze klamboe, dus maar niet teveel aandacht aan geschonken.
Gisteren zijn we om 10 uur met de minibus van Khao sok naar Surat thani gegaan ,en van daaruit met de tuk tuk naar de apenschool gereden.
Hier blijven we 2 nachten.
We hebben 2 huisjes in de tuin bij een Nederlandse man en een Thaise vrouw die een school runnen waar apen opgeleid worden voor Thaise boeren. Ze helpen hen bij het plukken van de kokosnoten.
Allemaal heel leuk om te zien.
Gisteren een beetje rustig aan gedaan en een beetje rond gekeken en met een aapje gespeeld die ons wel heel erg grappig vond, en wij hem (hij was wel ingeent tegen rabies hoor!) en gisteravond zijn we met een longtail boot op zoek gegaan naar vuurvliegjes.
Dat was echt supergaaf!! Sommige bomen leken af en toe wel kerstboompjes, de flikkerlichtjes gaven gewoon af en toe licht op het water.
Heel bijzonder om een keer gezien te hebben.
Daarna zijn we bij een plaatselijk restaurantje gaan eten met de eigenaren van de apenschool.
Er werd hier een soort bbq gehouden waar je langs een buffetje vlees,vis,groenten ed kon halen en die aan je tafel bakte op een soort ronde bolle bbq, het sap van het vlees lekte in een rand met water waar je de groente in legt en die kon je later dan weer opeten als een soort soep. Allemaal hartstikke lekker.
Vandaag begonnen we de dag met lekker uitslapen en een heerlijk ontbijtje van zelfgemaakte yoghurt met echte nederlandse tosties.
Daarna zijn we Arjen naar een grot gegaan die een soort lichtgevende steen/rots had. Erg mooi.
Daarna zijn we nog naar een heetwaterbron geweest waar de thai lekker genieten van hun vrije zondag in het warme water, en ook wij hebben hier lekker van genoten.
Toen we weer terug waren op de apenschool heeft Somjai ons een demonstratie gegeven hoe ze de apen leert om de boeren te helpen.
Allemaal onwijs interessant om te zien. Ze doen er ongeveer een half jaar over om het ze te leren.
Vanavond hebben we samen lekker gegeten, Somjaj had vlees gemaakt met aubergine in deeg,ei en rijst. En na hadden we verse rambutan , mangosteen en hele lekkere verse ananas (ik heb ook nog even les gehad in het schoonmaken van een ananas, volgens mij zijn er maar weinig mensen in NL die weten hoe dat moet, ik wist het in ieder geval niet.)
Morgen ochtend worden we om 8.45 uur opgehaald door de tuktuk driver, want we gaan morgen om 10.10 uur met de Lomprayah naar Ko Phangan, waar we lekker weer van het strand gaan genieten.

• 21 Juli 2013 - 19:24

Rob En Mary:

Hoi Kids!
    Zo nou ik had er geen oog meer van dicht gedaan van al die vriendjes van je( OOK NIET ONDER ME KLAMBOE!!) Wat leuk lijkt me dat om die vuurvliegjes te zien!Zo te lezen is het eten wel jammie jammie!Je moet thuis maar een even demonstreren hoe je een ananas schoonmaakt.Het avontuurlijke gedeelte van de vakantie zit er dus bijna op voor jullie en dan genieten van de rust! Wat zullen Senna en Madèe dat leuk gevonden hebben die aapjes!Voor morgen een goede reis naar Ko Phagnan! Tot schrijfs en dikke kus van ons xxxx

• 21 Juli 2013 - 20:13

Henk Cordes:

Ik ga jullie allemaal bij naam noemen , Goede avond het is hier nu 20.00uur Pascal Linda ,Senna en Madee.
    Als jullie nu al je vriendjes had gevangen hadden jullie een lekker maaltje thais vlees gehad ben blij dat jullie in ieder geval het eten lekker vinden en niet als uitgehongerde avontuur riers terug komen maar pas op ook niet teveel groeien want dan moet je bij betalen ha ha wij zijn net zelf terug van een fiets tocht van 60 km .ik mis zo af en toe wel een foto van de kleintjes met een aap in de nek ofzo .ze zullen net als jullie s,avonds wel afgepijgerd zijn oke je bent maar een keer jong nietwaar .
    voor morgen gezond weer op en verder met jullie avontuurlijke vakantie veel plezier en een pakkert voor jullie ieders groeten ons .

• 22 Juli 2013 - 16:01

Marloes Eijsink:

Hoi familie!

Wat een avonturen beleven jullie toch weer! Super gaaf, al ben ik niet zo gek op al die kleine beestje! Brrrr!!
    We blijven jullie hier op de Travel op de voet volgen hoor. Ik moet de groetjes doen van ons allemaal!
    Veel plezier nog!
    Doei....enne ik wil ook ananas afschil les!! Dat zijn toch onmogelijke dingen om schoon te maken! :0)