Avonturen in de jungle - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu Avonturen in de jungle - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu

Avonturen in de jungle

Blijf op de hoogte en volg Pascal Linda Senna en Madée

18 Juli 2013 | Thailand, Kanchanaburi

Rond half 10 zijn we opgehaald door de taxi om naar het grote meer met de kalksteenrotsen te gaan. Na een uurtje rijden waren we er, jammer genoeg regende het pijpenstelen en moesten we daarna in een open longtailboot nog 1,5 uur naar de drijvende huisjes varen. Echt succesvol was dit niet, maar we hadden weinig keus hahaha
Bij aankomst bij de huisjes kregen we het allerlaatste huisje en het was ook nog een familie huisje, ongelooflijk toch, en dat midden in de jungle! Het was zo simpel als simpel maar kan zijn, maar met een ongelooflijk uitzicht echt zooo fantastisch!!!
We hebben even een half uurtje in het meer gezwommen en daarna lekker geluncht, het was gelukkig inmiddels droog geworden.
Na de lunch stond er een trekking op het programma.
Deze zou goed geschikt zijn voor de kids en zou 5 km lopen zijn over een vrij recht pad door de jungle.
We begonnen al met een gigantisch glibberig smal pad langs een stijle helling, waar af en toe een grashalm ervoor zorgde dat we rechtop bleven staan.
Daarna moesten we door een rivier naar de overkant , waar een bord do not enter when raining! dangerous! stond. Inmiddels regende het wel weer, maar hun defenitie van regen is waarschijnlijk wat anders ;-)
Toen begon de tocht pas echt, we moesten waden door het water tot onze middel, watervallen omhoog klimmen tegen de stroming in,glibberige paden over boomstronken tot je enkels in de drek waar je niet kon zien waar je je voeten neerzette om vervolgens over meters hoge glibberige boomstammen te klauteren om vervolgens aan de andere kant weer door de waterval te gaan en over puntige rotsen klimmend naar de andere kant te gaan, waar af en toe overhangende lianen uitkomst boden om je een beetje staande te houden.
De kinderen vonden alles welliswaar fantastisch!!! Madée zat in het water bij Pascal op zijn rug en Senna bij de gids.
Maar goed dat ze niet doorhadden dat wij het totaal overantwoord vonden, maar teruggaan kon niet.
Daarbij ging de gids er met Senna supersnel vandoor en wij konden hem niet meer bijhouden, dus Sen was al weet ik het hoeveel eerder bij de boot als wij, de andere gids bleef wel bij ons.
Al met al een geweldig avontuur in een van de mooiste en dichtste jungles die we gezien hebben, maar als we het van te voren geweten hadden hadden hadden we dit met de kinderen nooit gedaan.
Toen we terugkwamen hebben we lekker gezwommen en gekayakt over het meer. En daarna met de hele groep gegeten.
De kids waren apetrots dat iedereen het helemaal super van ze vond !! en kregen van iedereen de complimenten over hoe ze de tocht gelopen hadden.
We zijn rond 21.00 uur naar het huisje gewaggeld over de kromme loopplanken en zijn heerlijk in slaap gevallen bij de geluiden van de jungle.

• 19 Juli 2013 - 21:17

Henk Cordes:

Lieve vakantie genieters ,
    dit verslag van jullie doet mij denken aan die berg tocht die wij vroeger hebben gelopen met jullie toen jullie zo een jaar een vijf waren ook wij wisten toen niet wat ons te wachten stond achter af denk je jonge jonge wat een avontuur met diverse risico,s maar goed ook dat je niet alles voor af weet toch achteraf als alles goed is afgelopen ben je ook nog trots op dat jullie het gedaan hebben en onze kleintjes helemaal kapot vermoeit zr niet te veel wij willen ze wel graag heeeel terug met de konijnen en de schilpadden gaat het goed ondanks de warmte hier volgende week word het nog warmer hier zo rond de 30 graden heel dikke knuffels en een kus voor jullie alle vier geniet en doe kalm aan lieve groeten oet losser