Op naar Kataragama - Reisverslag uit Kataragama, Sri Lanka van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu Op naar Kataragama - Reisverslag uit Kataragama, Sri Lanka van Pascal Linda Senna en Madée Cordes - WaarBenJij.nu

Op naar Kataragama

Blijf op de hoogte en volg Pascal Linda Senna en Madée

21 Augustus 2012 | Sri Lanka, Kataragama

21 aug.
Vandaag met een taxibusje van arugam naar kataragama.
Toen we vanmorgen wakker werden zijn wij vast begonnen met de tassen inpakken terwijl de kids met Luke en savannah aan het spelen waren, toch leuk om te zien dat taal voor kinderen absoluut geen barrière is.
Even tussendoor een ontbijtje aan de gezamenlijke tafel en we waren al vrij snel klaar.
De taxidriver zou er om 11 uur zijn,maar hij was bijna een half uur te vroeg, dus we zijn maar wat eerder weggegaan.
Het werd een rit van ongeveer 2,5 uur.
Deze meneer wist de rechter pedaal goed te vinden, maar gelukkig nog net een beetje veilig.
Ze rijden hier soms echt als gekken.
Onderweg zijn we weer een wilde olifant tegengekomen, het blijft toch wel echt geweldig om dat te zien.
Net na 13.00 kwamen we aan bij gem River edge, ons volgende guesthouse.
Hier is alles van natuurlijke materialen gemaakt en het ligt ook in een geweldig mooi gebied aan de gem River.
We hebben een modderhuis, en hebben 2 kamers.
Eerst hebben we even wat gegeten en daarna heeft Carla ons even laten zien waar de rivier was en waar we wel en niet konden zwemmen, omdat hier nog wel eens een krokodil gezien wordt.
Best een griezelig idee, maar daar denken we maar niet teveel bij na.
We hebben even lekker gebadderd in de rivier en zijn op zoek gegaan naar edel steentjes, het heet niet voor niets de gem River, nietwaar?
We hebben 3 robijntjes gevonden, wel hele kleintjes maar Madée vond het geweldig!
Ook hebben we nog een kleine slang gezien, dit vond Pascal toch niet echt geweldig en wat hem betreft was het zwemmen gelijk afgelopen.
Daarna even gedoucht en zijn we met de tuktuk naar een van de heiligste plekken van sri Lanka geweest.
Hier zijn een moskee,een boedistische tempel en een hindoe tempel op 1 terrein te vinden.En iedereen houd keurig rekening met het geloof van de anderen, onvoorstelbaar dat dat allemaal goed gaat.Ook wel grappig is dat ook hier weer allemaal koeien overal lopen alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat een koe je tegemoet komt lopen op een wandelpaadje…
Hier hebben we de ceremonie bekeken. Het was een drukte van jewelste, en eigenlijk ook een beetje een ongeorganiseerde bende,maar wel bijzonder om het een keertje gezien te hebben. Er was een Sadhu, en mensen staken kokosnoten in de brand en terwijl de kokosnoot brandde bidden ze erbij, als deze opgebrand was gooide ze hem op een steen totdat de kokosnoot brak.
Het schijnt ook regelmatig te gebeuren dat er mensen in trance zijn, maar dit hebben wij niet gezien.
Toen we het allemaal wel bekeken hadden zijn we weer teruggegaan en hebben we heerlijk gegeten
Daarna op tijd naar bed want morgen gaan we op safari en worden we om 5.30 al opgehaald.